Full version: Grönt eller ofärgat
Pius
Är det värt att kosta på växthuset grön, eller annan färg? Jag är i valet och kvalet, det kostar ju så hiiimla mycket om jag vill ha grönt men är mycket finare tycker jag.

Pius
Margith
Den frågan kan du nog bara svara själv på kompiskram.gif Det är ju helt och hållet frågan om tycke och smak.
Själv tycker jag att aluminium-profiler är snyggast ofärgade. Du vet ju att jag fått mitt växthus och mitt har grön ram giggle.gif
Nån gång hoppas jag att jag ska få så stor tomt (och så stor plånbok) att jag kan köpa ett växthus med träram, DÅ tycker jag att ramen ska vara grön eller kanske falu-röd g.gif
Sollan
Jag målade mitt växthus med alumminiumprofiler i engelskt rött. En hel del jobb men värt det!
Pius
CITAT (Sollan @ 15-01-2008, 18:29) *
Jag målade mitt växthus med alumminiumprofiler i engelskt rött. En hel del jobb men värt det!

Det måste ha varit ett jättejobb. Och färgen, det måste väl vara nån slags specialfärg för metall? Nja, jag får nog fundera vidare.

Pius
Ab L
Tänk på att du ska se ditt växthus varje dag, då kan det gärna få vara vackert (om det blir placerat så) Hälsningar Ab L
Margith
Visst behöver du en specialfärg för att måla på metall, men den hittar du i vilken färghandel som helst. Dessutom bryter dem färgen i exakt den kulör du vill ha och engelskt rött är ursnyggt wub.gif
Förvisso lär det ta ett tag att måla alla kanter -cry-.gif men det blir säkert bra mycket billigare än att köpa det färdigmålat.

Susanna
Japp, färdigmålat är svindyrt. Jag funderade på det men insåg sedan att jag kunde få 23 kvm omålat eller 17 kvm målat till samma pris, så jag valde storlek framför färg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon