Full version: Nya fina bilder
Nutten
Hej!
Jag har sedan början av juni fixat med en spontanskapad anläggning vid stallet där jag är medlem. Än så länge är bara två bilder inlagda, men fler kommer komma så småningom på hur det ser ut där.

Det roligaste är att innan jag började så var det den gamla rökhörnan, bestående av två gamla brunnslock, en väldans massa ogräs och mycket ojämn och trist mark. Kort sagt, ett ställe man inte direkt ville vara på....Numera har det alltså förvandlats till en liten oas, tillgänglig för såväl rökare som icke-rökare, samt mängder med fjärilar, humlor och bin. Saknas bara läskydd mot parkeringen, men det får bli den dag klubben har pengar till det!

Ta en titt och njut!! Den som dessutom gillar katter mm får väldigt gärna ta en titt i övriga album!!!

http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid...597&uuid=nutten

biggrin.gif
Posse
CITAT (Nutten @ 02-08-2003, 10:43)
Ta en titt och njut!! Den som dessutom gillar katter mm får väldigt gärna ta en titt i övriga album!!!

Kul att se kissemissar i sådan miljo som jag oftast såg dem som barn! smile.gif

Men varför ser jag ingen albumikon vid ditt inlägg? unsure.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ååhh - vilka fina katter, både stora och små! rolleyes.gif wub.gif smile.gif

Roger var ju helgo´ och Frans har jag haft en också, men han flyttade till sta´n med sin syster Astrid.... rolleyes.gif tongue.gif

Systrarna var också jättefina, och även föräldrarna. Nisse har jag en som är 10 år nu.... wub.gif wub.gif samt bröderna Eskil och Sture 3 år... rolleyes.gif

Skulle inte kunna klara mig utan katter, de är underbara och obetalbara... wub.gif smile.gif
Susanne i Linköping
CITAT (Posse @ 05-08-2003, 16:22)
Men varför ser jag ingen albumikon vid ditt inlägg?  :unsure:

Nutten/Elisabeth har nog inte länkat sitt album till sin profil.

Elisabeth, om du läser detta och vill fixa det, gå in i din kontrollpanel, klicka på
Redigera profilinformation
och lägg in användarnamnet till ditt album.

Jättesnygga rabatter! Kanske kan du fuska till ett läskydd av t ex solrosor nästa år?
Nutten
Ledsen! Har tänkt flera gånger att jag måste fylla i albumbiten också, men så har jag glömt bort det för att jag har fastnat för ett inlägg! NU är det i alla fall fixat smile.gif Hade inget att göra med okunskap, för jag kan datorer hyfsat. Åtminstone så hyfsat att jag har varit datorlärareassistent ett flertal gånger wub.gif

CITAT
Jättesnygga rabatter! Kanske kan du fuska till ett läskydd av t ex solrosor nästa år?

Tack! Tog sin lilla tid att gräva de där rabatterna, eftersom det hade varit gammal väg....Mycket sand, grus och sten! wacko.gif
Det där med tillfälliga häckar hade jag funderat på, men saken är den att den period man helst vill ha lä, är under höst och vinter! Sedan är det rätt skuggigt längst in och jag vill ha något hela vägen. Solrosor blir som bekant finast i full sol! Det jag allra helst vill ha är därför en ligusterhäck, men det kostar ju... unsure.gif
Nutten
CITAT
Skulle inte kunna klara mig utan katter, de är underbara och obetalbara...
Jag är också kattmänniska! Har många goda minnen och erfarenheter från katterna hemmavid. En hel hög med lustiga bilder också tongue.gif

CITAT
Roger var ju helgo´

Du anar inte! Han är den katt jag hade valt om han inte redan hade varit tagen...För någon dag sedan började han spinna när jag lyfte upp honom och idag spann han av lycka när jag böjde ner huvudet över honom (fick mig en kattkram). När annat folk kommer kan han visst kela lite, men inte så han spinner. Det hela beror förstås på att mig känner kattungarna. Jag har haft hand om dem allra mest nu under sommaren. Har åkt till stallet dag ut och dag in och spenderat flera timmar med dem!

Jag ska förresten ha en av kattungarna, lilla Mintha. Hon blev nio veckor idag!
Nina A
Du tar väl inte lilla Mintha förrän hon är gammal nog att lämna mamman?
katter ska vara 12 veckor helst och minst 10 när de lämnar mamman

http://www.katter.nu/artiklar/artikel_3_010714.htm

/Nina-kattägare smile.gif
Nutten
Jag vet! Är inte precis ovan vid katter...
Hade tänkt börja blanda in lite av den (kattunge)mat jag ska ge henne också, så hon inte blir dålig i magen när hon väl får flytta!

Hmm, känns som om trädgårdsforumet förvandlades till ett kattforum wink.gif tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon