Sedan förra året har jag haft en klematis köningskind, förra året blommade den fint och jag hade den i kruka under vintern. I våras trodde jag den var helt död då den ej stått frostfritt. Men den levde! Den växte upp fint men tyvärr gick den av vid roten då den ställning som jag tryckt ner i jorden för att klättra på föll av från krukan..... Den kom igen men vissnade ner innan den börjat sätta knopp... Jag klippte av det döda, och den kom igen, men vissnade ner igen............. Jag klippte bort det döda och nu börjar en ljusgrön liten knopp kika fram ur jorden igen...... VAD gör jag för fel, jag börjar misstänka att jag inte har någon hand med klematis, då en till jag hade dog i vintras och ej tittade upp alls (Den vissnade för övrigt ner på samma sätt som denna fast redan förra sommaren). Jag misstänker vissnesjukan men vad gör man åt det??? Jag täcker rotstammen med sant, snäckor och stenar för att undvika sol på fötterna, vad mer kan jag göra??? Jag funderar nu på att gräva ner köningskinden i jorden bredvid kaprifolen för jag orkar inte riktigt med detta vissnande hela tiden. Trist också att vinterförvara något som liksom inte vill växa! Vet någon om man KAN plantera köningskind utomhus på vintern i zon II? Hur hög blir den, den är ju svagväxande.....?