|
aanderss
16-01-2008, 12:55
hittade bara 2007 tråden
Bra initiativ! Klart vi ska ha en svammeltråd 2008!
aanderss
16-01-2008, 14:06
ja de tycker jag
Då svamlar jag på då!  Min lilla tjej håller på att bli stor, idag hade hon en pojke från klassen med sig hem och nu sitter de på övervåningen och spelar Nintendo64.
CITAT (Magdis @ 16-01-2008, 14:27)  Då svamlar jag på då!  Min lilla tjej håller på att bli stor, idag hade hon en pojke från klassen med sig hem och nu sitter de på övervåningen och spelar Nintendo64.  Ja du Magdis... Det står inte på snart är det annat de gör på rummet.... Här hemma är det mycket prat om vem som är kär i vem på skolan. Men Max tycker fortfarande att mamma är finast!  Man får vara glad så länge det varar!
CITAT (Leia @ 16-01-2008, 14:48)  Ja du Magdis... Det står inte på snart är det annat de gör på rummet.... Här hemma är det mycket prat om vem som är kär i vem på skolan. Men Max tycker fortfarande att mamma är finast!  Man får vara glad så länge det varar!  Ja det är klart att mamma är finast!  Sönerna får vi antagligen ha för oss själva längre än döttrarna...dottern har sen flera år pratat om vem hon är kär i och vem som är coolast och snyggast. Än så länge är det samma objekt också, förvånande nog. Jag undrade ju om hon inte kunde bli kär i nån snäll och fin pojke, som han som är här just nu till exempel, men hon vill minsann ha en cool rock-kille istället!  Hon har klart och tydligt deklarerat att hon inte tänker gifta sig med nån mes, som sin pappa till exempel!  Hon är inte så snäll mot sin stackars pappa alla gånger.
CITAT (Magdis @ 16-01-2008, 15:23)  Ja det är klart att mamma är finast!  Sönerna får vi antagligen ha för oss själva längre än döttrarna...dottern har sen flera år pratat om vem hon är kär i och vem som är coolast och snyggast. Än så länge är det samma objekt också, förvånande nog. Jag undrade ju om hon inte kunde bli kär i nån snäll och fin pojke, som han som är här just nu till exempel, men hon vill minsann ha en cool rock-kille istället!  Hon har klart och tydligt deklarerat att hon inte tänker gifta sig med nån mes, som sin pappa till exempel!  Hon är inte så snäll mot sin stackars pappa alla gånger. Nej, det är klart att man inte vill ha någon mes, jag förstår henne! Fast det som är ännu roligare med att hon vill ha en "rockkille" är att hon är prästdotter....
CITAT (Leia @ 16-01-2008, 16:37)  Fast det som är ännu roligare med att hon vill ha en "rockkille" är att hon är prästdotter....  Det kanske är just därför!  Vet ni en sak? Att om något är försvunnet hemma, då ska man leta antingen i toaletten eller i luckan på videon där filmen ska stoppas in! Så är det iallafall hemma hos oss.  Nyss var trådlösa telefonen en hundradels sekund från att åka ner i toaletten. Tidigare idag har jag plockat ut fjärrkontrollen till digitalboxen och en trumpinne ur videon. Tidigare dagar har det plockats träfigurer och tandborstar ut ur videon. Nu stod han o "gjorde ren" toan med en tom pappkartong....listan kan göras hur lång som helst. Snart skaffar jag en lekhage.
CITAT (Magdis @ 17-01-2008, 18:07)  Tidigare dagar har det plockats träfigurer och tandborstar ut ur videon. Jag tror att han på ett fint sätt försöker tala om för sina mossiga föräldrar att det är dags att införskaffa DVD istället... Video är lixom "ute"!
CITAT (Leia @ 17-01-2008, 18:30)  Jag tror att han på ett fint sätt försöker tala om för sina mossiga föräldrar att det är dags att införskaffa DVD istället... Video är lixom "ute"!  Jamen det har vi redan, den sitter precis bredvid VHS:en. Det är en kombinerad video nämligen.
Å, vad härligt ett kreativt barn WIlma
CITAT (Wilmer @ 17-01-2008, 21:24)  Å, vad härligt ett kreativt barn WIlma Ja det är han verkligen! Vad var det första som hände på julafton tro? Jo, lilleman rev ner julgranen förstås....alltmedan storasyster ylade och tjöt "julen är förstörd, julen är förstörd!!!" Men det enda som hände var att en liten sketen julgranskula gick sönder. De flesta av dem var okrossbara.
CITAT (Magdis @ 17-01-2008, 22:11)  Ja det är han verkligen! Vad var det första som hände på julafton tro? Jo, lilleman rev ner julgranen förstås....alltmedan storasyster ylade och tjöt "julen är förstörd, julen är förstörd!!!" Men det enda som hände var att en liten sketen julgranskula gick sönder. De flesta av dem var okrossbara.  Jag skrattar så gott åt dina barn Magdis, det verkar vara gott gry i dem båda två! Förresten det heter inte julgranskula - det heter pumla när man bor i Norrland... länk...
CITAT (Betty @ 17-01-2008, 22:19)  Förresten det heter inte julgranskula - det heter pumla när man bor i Norrland... länk...Javisst sjutton!  Jag bor ju i Norrland nu men jag är inte uppvuxen här...det är därför!
aanderss
17-01-2008, 23:03
är du skånska
CITAT (aanderss @ 17-01-2008, 23:03)  är du skånska Nej jag är Rospigg.  Pratar som dem på "Vi på saltkråkan" typ.
aanderss
17-01-2008, 23:07
jaha men hur är de hemma på din gata i stan då?
Nu har jag tejpat igen videoluckan med silvertejp för jag höll på att bli galen!!
Irene_L
18-01-2008, 11:39
Hahaha...silvertejp är toppen!!
CITAT (Irene_L @ 18-01-2008, 11:39)  Hahaha...silvertejp är toppen!!  Verkligen! Det har gått åt en hel del här på sistone.
anna_rispan
22-01-2008, 16:02
Visste ni att om man klickar på medlemslista och väljer att sortera efter antal profilvinsngar så kan man se vilka som har blivit uppklickade flest gånger?? De ni!
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 16:02)  Visste ni att om man klickar på medlemslista och väljer att sortera efter antal profilvinsngar så kan man se vilka som har blivit uppklickade flest gånger?? De ni! Ja det har jag vetat läääänge!
anna_rispan
22-01-2008, 16:04
CITAT (Magdis @ 22-01-2008, 16:03)  Ja det har jag vetat läääänge!  Nähäääää. Fy vad fubbigt! Jag trodde jag kommit på värsta grejen!
Jo, där kan men se aktiva medlemmar.
aanderss har på sitt år här kommit i topp gällande antal inlägg.
anna_rispan
22-01-2008, 16:22
Ja det kan man också se. Ibland är statistik roligt.
CITAT (Malvia @ 22-01-2008, 16:09)  Jo, där kan men se aktiva medlemmar.
aanderss har på sitt år här kommit i topp gällande antal inlägg. Ja men han säger ju bara "he he"  tror jag ska lägga in "hö hö" i alla inlägg så kommer jag nog snart ikapp
(Det går ännu snabbare om man bara lägger in en smiley!)
hö hö
Jag har en fråga. Ingen på jobbet hade svaret, inte heller google (!!). På det glada -70 talet när jag var barn fanns det vita hundskitar. Vad var det för fel på dem? Vad hade hunden ätit? MInns även att det fanns fyrkantiga morotsbitar i vissa. Men mysteriet med vita hundskitar vill jag gärna ha löst! Wilma Ps. Jag och min kompis brukade sticka smällare i skitarna och bränna av, därför studerades de lite utöver det vanliga
Anki på Öland
23-01-2008, 21:03
CITAT (Wilmer @ 23-01-2008, 12:20)  Jag har en fråga. Ingen på jobbet hade svaret, inte heller google (!!). På det glada -70 talet när jag var barn fanns det vita hundskitar. Vad var det för fel på dem? Vad hade hunden ätit? MInns även att det fanns fyrkantiga morotsbitar i vissa. Men mysteriet med vita hundskitar vill jag gärna ha löst! Wilma Ps. Jag och min kompis brukade sticka smällare i skitarna och bränna av, därför studerades de lite utöver det vanliga  En av mina hundar stal en stor burk Nivea en gång och åt upp....... Då kom det vita korvar..... kan det vara samma sak du råkat på?? Det var inte mina för jag plockade upp dom i en påse förståss!! Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|