Full version: MAURITIUS
fröhamstern
God afton i regnet. Ja åkte på min 1a utlands resa mars -07. Va ganska orolig för att flyga o så 12tim (1 mellanl. i förenade arabamiraten). Men men flyget gick bra, tyckte d va som att åka tåg,ja...inte upp o ner då men,d va lite sug i magen. O så landar vi o kommer ut i 26 grader....de va ju inte riktigt samma som i Gbg när vi åkte!!!! Men snacka om PARADIS-Ö!!!!!!!!!!!! En liten ö med corallrev runt,långa vita sandstränder,långrunt,palmer,vattenfall ,billigt,trevliga människor o en underbar värme. Ja om paradiset finns på jorden så va vi där.Vi ville inte åka hem men men......Vi blev så bitna så nu 1feb åker vi igen o nu 3v o de ska bli sååååååååååå sköööönt. (o snacka om fröhamstring innocent.gif ) Ett resmål ja varmt varmt kan rek.

Lars-Olof Arvids
Vad härligt det låter! Jag har bara mellanlandat på Mauritius, på väg hem från Seychellerna som också är rena paradiset. Visst längtar man efter sol och värme nu, när det är så mörkt och ruggigt. Kul också att samla frön i exotiska länder, jag har bl a fina träd från Madagaskar hemma. Ha det så bra på resan! smile.gif

Olle
KURT
För turisterna kan nog Mauritius te sig som ett paradis. Men det är också i slummen i Mauritius som invånarna från ön Diego Garcia dumpades i början av 1970-talet när engelsmännen körde iväg dem från Diego Garcia p g a att engelsmännen hade sålt ön till USA . USA byggde sedan en stor flygbas på Diego Garcia, som de nu använder för att kunna nå hela världen med bombflyg.
fröhamstern
CITAT (KURT @ 17-01-2008, 08:49) *
För turisterna kan nog Mauritius te sig som ett paradis. Men det är också i slummen i Mauritius som invånarna från ön Diego Garcia dumpades i början av 1970-talet när engelsmännen körde iväg dem från Diego Garcia p g a att engelsmännen hade sålt ön till USA . USA byggde sedan en stor flygbas på Diego Garcia, som de nu använder för att kunna nå hela världen med bombflyg.

hallå Kurt. d visste ja faktiskt inget om, va hemskt!
fröhamstern
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-01-2008, 08:37) *
Vad härligt det låter! Jag har bara mellanlandat på Mauritius, på väg hem från Seychellerna som också är rena paradiset. Visst längtar man efter sol och värme nu, när det är så mörkt och ruggigt. Kul också att samla frön i exotiska länder, jag har bl a fina träd från Madagaskar hemma. Ha det så bra på resan! smile.gif

Olle

midda Olle. Va roligt m madagaskar-träd! ja har 2 växer i en kruka fr Maur. o dom verkar trivas e nu ca 20cm, hade nog varit x 10 i nat miljö,tur att de inte växer lika fort här smile.gif De kanske blir Seychellerna nästa gång d e nog lika underbart där. Tack vi ska ha d underbart. coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon