CITAT (Margith @ 17-01-2008, 15:20)

Vad är det du har tänkt dig att använda växthuset till? Vinterförvaring för pelargoner, det minns jag att du pratat om, men resten av året?
De av mina vänner som har växthuset bara till pelargoner har inrett dem med vanliga lagerhyllor, billigt och bra och sväljer massor av pelargon-krukor, men förutsätter nog att du har golv i växthuset. Hade du tänkt ha det, eller vill du kunna odla i jordbäddar?
Vill du kunna sitta i ditt växthus? Fiffiga frun minns jag hade bilder på ett ursnyggt växthus, finns hon kvar här?
Annars kan du ju alltid kolla Kerstin z5-6:s album. Sen kan vi ju diskutera om den byggnaden verkligen ska benämnas växthus
(Ja, jag är grön av avund, jag erkänner!)
Det är främst pellisarna jag tänkt på.
Men sen tror jag att vi ska ha en vindruva också, vi har en på friland men den ger "kärnor med druvor "

som jag brukar säga. Så jag skulle vilja ha tag i en sort utan kärnor om du har förslag. Kanske någon exotisk växt som inte kan stå ute ens i zon 1. Men annars inga jordbäddar.
Ett litet bord och 2 stolar måste det gå att klämma in så vi kan sitta där och mysa, gubben min och jag. Nån kattkorg ska också få plats till mina pälsklingar.
Sen har jag inte tänkt så mycket mer.
De är mest tips om smarta bord längst sidorna. Funderar på om bockar med skivor duger?
Det ska bli himla kul i alla fall, äntligen ska jag få en vettig fritid. Det blir annat det än ligga i soffan framför tvn året runt.
Pius