|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Jag anmäler mig till förstekastare!
Aqvakul
03-02-2008, 22:19
CITAT (Anma @ 03-02-2008, 22:17)  Jag anmäler mig till förstekastare!  Tyvärr, det har jag redan paxat för!
CITAT (Anma @ 03-02-2008, 22:17)  Jag anmäler mig till förstekastare!  en backup behövs alltid någon som matar fram semlor
Aqvakul
03-02-2008, 22:25
Det får väl bli semlor med extra mkt grädde och mandelmassa......
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 22:25)  Det får väl bli semlor med extra mkt grädde och mandelmassa......  sassa brassa mandelmassa.....mums
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 22:00)  Då har du möjlighet att ansluta dig till präktiga klubben, där bl.a Lady G, Farbror Blå och undertecknad är medlemmar..... Vi har semlepremiär på fettisdagen, vare sig förr eller senare...  Får jag också vara med i klubben?
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 22:19)  Tyvärr, det har jag redan paxat för! Men väldans vad du var snabb då!!
Aqvakul
03-02-2008, 22:30
CITAT (Anma @ 03-02-2008, 22:27)  Men väldans vad du var snabb då!!  Du kanske kan bli först en annan gång.....
Jag står gärna mitt i skottlinjen
Aqvakul
03-02-2008, 22:36
CITAT (Cathis @ 03-02-2008, 22:34)  Jag står gärna mitt i skottlinjen  å stackars liten, är du så sugen på semla........
Man får väl passa på när tillfälle finns
Glöm vad jag skrev för präktiga ord om traditioner,ska ni ha semlekrig så kan jag tänka mig att bara passivt stå mittemellan er med vidöppen mun och dränka mina sorger i gräddig mandelmassa...mmmmmmmm.ja,absolut,jag frångår i så fall allt mitt prat om svenska traditioner,hahaha.
CITAT (fjonke @ 03-02-2008, 22:44)  Glöm vad jag skrev för präktiga ord om traditioner,ska ni ha semlekrig så kan jag tänka mig att bara passivt stå mittemellan er med vidöppen mun och dränka mina sorger i gräddig mandelmassa...mmmmmmmm.ja,absolut,jag frångår i så fall allt mitt prat om svenska traditioner,hahaha.  du kan få stå jämte mig, där finns nog så det räcker till oss båda
Aqvakul
03-02-2008, 22:47
CITAT (fjonke @ 03-02-2008, 22:44)  Glöm vad jag skrev för präktiga ord om traditioner,ska ni ha semlekrig så kan jag tänka mig att bara passivt stå mittemellan er med vidöppen mun och dränka mina sorger i gräddig mandelmassa...mmmmmmmm.ja,absolut,jag frångår i så fall allt mitt prat om svenska traditioner,hahaha. Det är gott, man ska inte vara sämre än att man kan ändra sig.......
CITAT (fjonke @ 03-02-2008, 22:44)  Glöm vad jag skrev för präktiga ord om traditioner,ska ni ha semlekrig så kan jag tänka mig att bara passivt stå mittemellan er med vidöppen mun och dränka mina sorger i gräddig mandelmassa...mmmmmmmm.ja,absolut,jag frångår i så fall allt mitt prat om svenska traditioner,hahaha. Jag lovar att kasta extra många på dig så att jag slipper surströmming.... Muahahahahaaaa....
CITAT (Magdis @ 03-02-2008, 22:27)  Får jag också vara med i klubben? Självklart får du det  Alla som vill får vara med, och kan man inte vara med i år kan man vara med nästa år. Eller bara vara stödmedlem, dvs äta semlor efter bästa förmåga  Huvudsaken, och enda kriteriet, är att man älskar semlor!
Eva i Skåne
04-02-2008, 07:26
Nu (extra tidig på jobb idag  ) har jag suttit här och dreglat över denna tråd. Imorgon ska jag hem till en väninna och vi (vi är flera som ska dit) talade mycket bestämt om för henne sist vi träffades att det duger inte med något annat än fastlagsbulle till fikat imorgon när det är fettisdag och dessutom duger det inte med paketerade ica-semlor (eller pressbyrån  ). Ser fram emot stora goda konditori-bullar. Jag ska skicka ett sms imorgon fm och påminna henne. Kanske ska man starta påminnelserna redan idag.... Jag har faktiskt inte ätit en enda ännu, men det är väl för att fettisdagen är så tidig i år. Onsdag kan jag kanske tänka mig att baka bullar så vi kan ha egna att frossa i hemma. Hembakat behöver inte vara torrt, tvärtom tycker jag att köpebullar ibland är torra och trista. Jag har ett bra recept med både jäst och bikarbonat i. Ger garanterat lätta luftiga bullar. Finns intresse kan jag lägga in det i receptavdelningen (men inte förrän jag är hemma från jobb igen  ).
Aqvakul
04-02-2008, 07:56
Bara en dag kvar!
[attachment=12774:semla.jpg]
Jag har haft hög feber i en vecka nu så jag kommer inte hinna orka baka några semlor till imorrn.  Maken gjorde ett tappert försök att köpa glutenfria semlor i bageriet men de kunde inte baka några eftersom de inte kan garantera att de inte blir bakade i damm från vanligt mjöl. Så jag kan nog inte vara med i präktighetsklubben ändå av den anledningen att jag kommer att äta semla för sent!
Aqvakul
04-02-2008, 09:35
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 09:31)  Jag har haft hög feber i en vecka nu så jag kommer inte hinna orka baka några semlor till imorrn.  Maken gjorde ett tappert försök att köpa glutenfria semlor i bageriet men de kunde inte baka några eftersom de inte kan garantera att de inte blir bakade i damm från vanligt mjöl. Så jag kan nog inte vara med i präktighetsklubben ändå av den anledningen att jag kommer att äta semla för sent! Hellre för sent än för tidigt, tycker jag. Möjligen kan den som är för sent ute, bli betraktad som präktig i överkant.....
eva i skåne, jag ser fram emot det lätt-o-luftig-semle-receptet som du har
Aqvakul
04-02-2008, 10:52
CITAT (tettan @ 04-02-2008, 10:13)  eva i skåne, jag ser fram emot det lätt-o-luftig-semle-receptet som du har Recept på luftiga hemlagade semlor mottages tacksamt!
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 10:52)  Recept på luftiga hemlagade semlor mottages tacksamt!  Absolut!!
Aqvakul
04-02-2008, 11:50
CITAT (LadyG @ 04-02-2008, 10:59)  Absolut!!  .....för imorgon så är det dags!
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 11:50)  .....för imorgon så är det dags!  Jag har t o m bokat in tiden i kalendern så att jag garanetrat ska ha tid att svänga förbi ett bra ställe och ta en semla  Väldigt organiserat va?
Aqvakul
04-02-2008, 11:53
CITAT (LadyG @ 04-02-2008, 11:52)  Jag har t o m bokat in tiden i kalendern så att jag garanetrat ska ha tid att svänga förbi ett bra ställe och ta en semla  Väldigt organiserat va?  Förvånar det mej?
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 11:53)  Förvånar det mej?  Njae, jag tror inte det.  Jag tror att du skrivit en notis i din kalender också
Myosotis
04-02-2008, 11:58
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 10:52)  Recept på luftiga hemlagade semlor mottages tacksamt!  Om jag orkar kan jag lägga ut mitt recept sen. Jäst och ägg i degen, det blir kanske samma effekt som jäst och bikarbonat. Och de blir absolut inte torra! Mycket godare än köpta. Fast jag har inte bakat några än i år, tror inte det blir av heller. Så tradigt när man bor ensam. Antagligen kommer jag alltså inte att äta en endaste fastlagsbulle trots att jag älskar dem (förutom grädden  )!
Aqvakul
04-02-2008, 12:04
CITAT (Myosotis @ 04-02-2008, 11:58)  Om jag orkar kan jag lägga ut mitt recept sen. Jäst och ägg i degen, det blir kanske samma effekt som jäst och bikarbonat. Och de blir absolut inte torra! Mycket godare än köpta. Fast jag har inte bakat några än i år, tror inte det blir av heller. Så tradigt när man bor ensam. Antagligen kommer jag alltså inte att äta en endaste fastlagsbulle trots att jag älskar dem (förutom grädden  )! Semla utan grädde, det låter fattigt (som kärlek utan kyssar)... Fast du kan ju alltid köpa en gammal på Pressbyrån, grädden är säkert ändå sur....
Gossen Ruda
04-02-2008, 14:34
Så här dan före dan vill jag bara meddela att jag tjuvstartade för flera veckor sen även om det bara blivit 3 st än så länge. I morron skall jag däremot INTE äta nån, om inte nån trugar vill säga. Fast jag håller på den gamla traditionen simmande i vaniljsockrad mjölk och ätning medelst sked. Kan visserligen gapa över en normalsemla men grädde i mustaschen är ingen hit.
Aqvakul
04-02-2008, 16:02
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2008, 14:34)  Så här dan före dan vill jag bara meddela att jag tjuvstartade för flera veckor sen även om det bara blivit 3 st än så länge. I morron skall jag däremot INTE äta nån, om inte nån trugar vill säga. Fast jag håller på den gamla traditionen simmande i vaniljsockrad mjölk och ätning medelst sked. Kan visserligen gapa över en normalsemla men grädde i mustaschen är ingen hit. det är alltså en rejäl gammaldags hetvägg som gäller.... en sån som ändade en av våra mindre betydande regenters liv..... Ät försiktigt.....
Eva i Skåne
04-02-2008, 16:45
Här är receptet till mina bullar. Jag hoppas att ingen förberedde sig med att köpa hem bikarbonat som jag påstod det skulle vara i. Det var fel  . Hjorthornsalt är det som gäller. Detta i kombination med jäst gör bullarna luftiga. Baka på nu! Det blir 20 bullar av receptet så ni ska nog ha att äta under hela morgondagen.
Har inte ätit någon semla i år, åt faktiskt ingen förra året heller vilken klubb är jag med i då
Aqvakul
04-02-2008, 18:48
CITAT (Bettis @ 04-02-2008, 18:28)  Har inte ätit någon semla i år, åt faktiskt ingen förra året heller vilken klubb är jag med i då  Föreningen "bevara semlorna oätna" kanske
Imorgon, äntligen, ska jag gå på konditori som har eget bageri och äta semla och dricka kaffe. Inte hetvägg för min del däremot, jag avnjuter den helt au naturelle
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 18:48)  Föreningen "bevara semlorna oätna" kanske  Tack den tar vi, men jag har just tagit ett beslut: ska köpa semla i morgon, sa det till gubben och han började klättra upp på en stol  när jag frågade vad i herrans namn han höll på med, sa han att han skulle rita ett kryss i taket
CITAT (LadyG @ 04-02-2008, 01:06)  Självklart får du det  Alla som vill får vara med, och kan man inte vara med i år kan man vara med nästa år. Eller bara vara stödmedlem, dvs äta semlor efter bästa förmåga  Huvudsaken, och enda kriteriet, är att man älskar semlor! Jag kan ställa upp som stödmedlem. Lovar att när suget efter en semla blir för stort för er så kan jag ställa upp och äta den istället
Vaknade vid 03.30-tiden inatt ... mådde illa efter att i en låååång dröm försökt få maken till att äta upp 2,5 nybakta semlor som vi "råkade" ha på diskbänken. Kunde inte förstå varför vi köpt sånt vi inte ens gillar. Det tog ett tag innan jag förstod att det hela hade varit en (mar) dröm.
Klämt den första ikväll! Testvinnaren och den var verkligen supergod!
Aqvakul
04-02-2008, 21:27
CITAT (estet @ 04-02-2008, 21:25)  Klämt den första ikväll! Testvinnaren och den var verkligen supergod!  Du kunde alltså inte hålla dig bara några timmar till? Hur är det med karaktären?
vad är det??
Aqvakul
04-02-2008, 21:34
CITAT (estet @ 04-02-2008, 21:30)  vad är det??  jag vet!!! det är nått som alla andra har.... imorgon blir det semelfrossa på riktigt
Lika bra att det inte blir nån semla för mig imorrn för jag har ju tappat lukt och smaksinnet totalt. Bortkastat att stoppa i sig en semla då.
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 21:58)  Lika bra att det inte blir nån semla för mig imorrn för jag har ju tappat lukt och smaksinnet totalt. Bortkastat att stoppa i sig en semla då. pilla dej till doktor tidigt, så kan du äta en på kvällen....sent då har du säkert fått lite smak tillbaka
CITAT (pejori @ 04-02-2008, 22:03)  pilla dej till doktor tidigt, så kan du äta en på kvällen....sent då har du säkert fått lite smak tillbaka  Värst vad du e positiv! Det kommer säkert ta flera veckor...eller förresten...jag kommer säkert aldrig få luktsinnet tillbaka! *tjurar*
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 22:07)  Värst vad du e positiv! Det kommer säkert ta flera veckor...eller förresten...jag kommer säkert aldrig få luktsinnet tillbaka! *tjurar*  nu blev magdis "lite kinkig" tror jag klart du får tillbaka det... får du inte det, kan du ju glädja dej över att blöjbytet går som en dans
CITAT (pejori @ 04-02-2008, 22:14)  nu blev magdis "lite kinkig" tror jag klart du får tillbaka det... får du inte det, kan du ju glädja dej över att blöjbytet går som en dans  Det var just blöjorna som gjorde att jag fattade. För andra gången i rad hade lilleman blöjan proppfull med bajs när jag skulle byta och jag vet inte hur länge det varit där. Jag kände nada!
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 22:21)  Det var just blöjorna som gjorde att jag fattade. För andra gången i rad hade lilleman blöjan proppfull med bajs när jag skulle byta och jag vet inte hur länge det varit där. Jag kände nada! finns en baksida med allt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|