aanderss
http://www.neodelight.com/webgames/jump
detta ser ut som på 70 talet
Jeanette/västra götaland
Hihi, så enkelt att tom jag klarade av det. biggrin.gif
Aqvakul
De första spelen jag minns var arkadspel i form av en slags tennis, där man skulle mota en liten prick (bollen) med hjälp av varsin racket (streck). Förekom på några caféer i Stockholm omkring 1970.
Netha
Vi hade ett spel i slutet på 70-talet el början på 80-talet. Det var ett platt, ganska stort men jag minns inte hur spelhandtagen såg ut.
Tennisspel minns jag, men man hade inga figurer .. spelarna var "streck"

Vi tyckte det var jättekul och avancerat ... fanns ju inget annat på den tiden ... iaf så visste inte vi om något modernare. smile.gif
aanderss
CITAT (Netha @ 17-01-2008, 21:52) *
Vi hade ett spel i slutet på 70-talet el början på 80-talet. Det var ett platt, ganska stort men jag minns inte hur spelhandtagen såg ut.
Tennisspel minns jag, men man hade inga figurer .. spelarna var "streck"

Vi tyckte det var jättekul och avancerat ... fanns ju inget annat på den tiden ... iaf så visste inte vi om något modernare. smile.gif

de hade vi med där var fotboll med
Wilmer
nono.gif rtfm.gif help.gif

Jag som fastnar för de där spelen, fy, visa inte sådant för mig!!

WIlma
Netha
CITAT (aanderss @ 17-01-2008, 22:10) *
de hade vi med där var fotboll med

Så kan det ha varit. Jag minns inte och inte heller maken.
Ska fråga sonen vid tillfälle.
aanderss
där var nog väggtennis med
Aqvakul
Runt 1980 inhandlades en maskin som hette Atari. På den kunde man spela Pacman mm. det var stora kasetter som man stoppade in i gapet på maskinen. Några år senare blev det Commdore, en enkel dator med kasettband som minnesenhet. Tyvärr slängdes maskinerna vid en flytt 1997. vad jag förstår så betingar de ett visst samlarvärde idag.
vindspel
Fyyyyyyy. på dig Anders......där kan man ju fassna......och denna irriterande musik rtfm.gif
Hmmmm, jag skall låtsas att jag aldrig sett den sidan annars blir man knäpp naughty.gif
aanderss
hiihi
Anma
CITAT (aq42 @ 17-01-2008, 21:41) *
De första spelen jag minns var arkadspel i form av en slags tennis, där man skulle mota en liten prick (bollen) med hjälp av varsin racket (streck). Förekom på några caféer i Stockholm omkring 1970.

Ett sånt spel hade vi som tv-spel... Jisses vad roligt det var! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon