|
Sedan jag laddade ner messenger plus har jag börjat få upp massa reklam om pokerspel , ringsignaler m.m. som täcker hela skärmen. Det har aldrig hänt tidigare. Jag har virusskydd, och och "inga pop up sidor" markerade. Jag tog bort msn plus men det har inte hjälpt. Är det nån som vet hur man blir kvitt det?
Piccante
17-01-2008, 19:20
Ofta kan brandväggen och webläsaren stoppa massa pup up reklam om man går in i inställningarna och klickar för det. kolla i din webläsare med om den stoppar reklam.
Pop-up fönster som kommer upp trots pop-up blocker kan bero på spyware. De flesta antivirusprogram tar inte bort dem. Ladda ner spybot s/d (search/destroy) och kör med jämna mellanrum. Den blockar dessutom mycket spyware från att installeras på datorn.
Messenger plus är inte ett Microsoftprogram, bara ett tillägg till MSN Messenger. När man installerar programmet bör man avmarkera rutan angående sponsorprogram. Så var uppmärksam vid installationen. Om du redan installerat sponsorprogrammet så går det att avinstallera, enklast genom att följa denna guide: http://www.msghelp.net/showthread.php?tid=21598 Lycka till!
annars har lavasoft http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php ett gratis program som heter adaware som liksom det ovan nämnda letar upp och tar bort oönskade filer. du kan också passa på att rensa cookies och temporära internetfiler i "verktyg"/internetalternativ. Det är verkligen superirriterande med pop reklam, hoppas att du blir av med den! (Jag kan bara inte riktigt fatta att folk besöker popreklam sidorna, eller varför finns dom annars...?)
*Stintan*
26-02-2008, 09:11
Är det Windows live du har Allis? Funderar på om det är rutan med Windows live today du menar eller om det är någon annan reklam du menar.
Gustavgr
23-02-2009, 07:07
Hej  Jag Får Ochså Kanske Up 50 Hemsidor - Reklam Hela Tiden Typ När Jag Spelar-Etc.. Hur Får Man Bort Det?
CITAT (Gustavgr @ 23-02-2009, 07:07)  Hej  Jag Får Ochså Kanske Up 50 Hemsidor - Reklam Hela Tiden Typ När Jag Spelar-Etc.. Hur Får Man Bort Det?  Firefox & Adblock Plus http://adblockplus.orghttp://www.mozilla-europe.org/en/firefoxöverlägset bästa lösningen, och gratis !
Gustavgr
24-02-2009, 06:27
Tack Ska Pröva Det
Starfight
25-02-2009, 22:28
Kan med rekomendera Firefox med Adblock Plus installerat, det funkar riktigt bra! Det är lätt att stänga av med om nu vill det, för det vill man ibland för det är lite väl effektivt ibland. Är det sidor man besöker ofta så är det enkelt att välja att Adblock plus inte skall vara aktivt på just den sidan.
Bästa exemplet för att se hur bra det funkar efter man insalllerat det är ju att gå till hemska Aftonbldet med all sin reklam, och vips så är all reklam borta.
Och ser man att det missar någon annons eller liknande så går det att högerklicka och välja att läggatill den i filtret.
Starfight
26-02-2009, 09:22
Här kommer ett exempel på hur det ser ut. Första bilden är med Adblock Plus avaktiverat och som dom flesta ser aftonbladet med all reklam och grymt långsam att ladda, framförallt för dom som har lite långsamare internet uppkopplingar.
[attachment=31269:abp_av.jpg]
Andra bilden är med Adblock Plus aktivt, ser mycket trevligra ut utan reklam. Och mycket snabbare att ladda. Adblock Plus ligger uppe i högra hörnet i webbläsaren, det är den röda stopskylten. I den första bilden är den grå för att den är avaktiverad.
[attachment=31270:abp_on.jpg]
Gustavgr
01-03-2009, 21:12
Det Är Ett Problem..
Popup's Kommer Bara På Internet Explorer
Fins Det Någon Annan Lösning?
CITAT (Gustavgr @ 01-03-2009, 21:12)  Det Är Ett Problem.. Popup's Kommer Bara På Internet Explorer Fins Det Någon Annan Lösning? varför envisas med att kämpa med IE ?
Lady Hamilton
01-03-2009, 22:52
CITAT (joz @ 01-03-2009, 22:16)  varför envisas med att kämpa med IE ? För att det finns många av oss som anser att just IE är bäst  och gärna vill fortsätta med det
CITAT (Lady Hamilton @ 01-03-2009, 22:52)  För att det finns många av oss som anser att just IE är bäst  och gärna vill fortsätta med det bäst på att visa reklam är den garanterat, det håller jag med om
Lady Hamilton
02-03-2009, 21:28
Där har du fel och det vet du om.
CITAT (Lady Hamilton @ 02-03-2009, 21:28)  Där har du fel och det vet du om. heeh kanske det men det är ju inte direkt firefox användare som frågar hur man får bort reklam och popup rutor.
Lady Hamilton
02-03-2009, 21:54
jasså  då har du läst på dåligt........
CITAT (Lady Hamilton @ 02-03-2009, 21:54)  jasså  då har du läst på dåligt........ hmm jo det har du rätt i. får skylla på att jag gick upp tidigt och att det är måndag  miranda är ett reklamfritt alternativ till msn. hämtas gratis på www.miranda-im.org
Piccante
02-03-2009, 22:44
CITAT (Lady Hamilton @ 01-03-2009, 22:52)  För att det finns många av oss som anser att just IE är bäst  och gärna vill fortsätta med det precis som folk gillar IKEA-möbler och billigt lådvin oxå men billigt och spritt överallt behöver inte betyda att det är bra (kan vara billig massproducerad skit oxå)
*Stintan*
03-03-2009, 00:32
Jag har IE och i Googles verktygsfält finns en ruta där man kan blockera popups på sidor man besöker.
Ibland om jag har blockerat popups på en sida så kanske inte sidan fungerar som den ska men då kan man ju jättelätt tillfälligt avblockera.
Sån reklam som här på Odla försvinner dock inte vid blockering.
Jag har för mig att mozzilla och resten av zilla är spyware, åtminstonde hade jag ett program på min förra dator som klassade det så...om jag har fel i det så uppskattar jag om ni talar om det, för en del zilla program har bra saker ( kommer inte ihåg just nu vilka, men dom kommer nog upp(h)oppndes..
CITAT (lissa @ 22-03-2009, 03:53)  Jag har för mig att mozzilla och resten av zilla är spyware, åtminstonde hade jag ett program på min förra dator som klassade det så...om jag har fel i det så uppskattar jag om ni talar om det, för en del zilla program har bra saker ( kommer inte ihåg just nu vilka, men dom kommer nog upp(h)oppndes.. hittar inget fel på firefox här iaf, har väl kört det i ett par år nu. testar med search & destroy, adaware och Malwarebytes Anti-Malware. dåliga kakor får man ju oavsett vilken läsare man har. om man inte väljer att blocka allt.
Hjälp!! Jag högerklickade på musen och tryckte på Adblock för att bli av med reklamen (mina söner har lärt mig det) .........men seeeeeeen vet jag inte vad jag gjorde (tryckte på en knapp för mkt iaf) alla bilder på Odla försvann, jag kan inte skriva nya inlägg, citera (längst ner till höger i inläggen) är borta och allt vad det nu är. Har varit inne på; Verktyg - Adblock och klurat lite men inte förändras sidan till det bättre för det. Det finns ingen som jag kan bli så osams med som datorn!!! Grrrrrrr!
CITAT (zissi @ 07-10-2009, 22:20)  Hjälp!! Jag högerklickade på musen och tryckte på Adblock för att bli av med reklamen (mina söner har lärt mig det) .........men seeeeeeen vet jag inte vad jag gjorde (tryckte på en knapp för mkt iaf) alla bilder på Odla försvann, jag kan inte skriva nya inlägg, citera (längst ner till höger i inläggen) är borta och allt vad det nu är. Har varit inne på; Verktyg - Adblock och klurat lite men inte förändras sidan till det bättre för det. Det finns ingen som jag kan bli så osams med som datorn!!! Grrrrrrr! Tillåt allt på odla igen och sedan klicka bort en sak i taget försiktigt och se vad som försvinner. Försvinner bilder tar du helt enkelt och tillåter det igen. Eller be sönerna om hjälp. Tillägger(därav ändring istället för nytt inlägg) Jag prenumererar på ett filter i ABP(valde ett från USA) och har själv filtrerat bort detta. |http://www.odla.nu/include/reklam-forums-250.html Allt är därmed lugnt och fint på odla.
Micke E
11-10-2009, 18:49
CITAT (lissa @ 22-03-2009, 04:53)  Jag har för mig att mozzilla och resten av zilla är spyware, åtminstonde hade jag ett program på min förra dator som klassade det så...om jag har fel i det så uppskattar jag om ni talar om det, för en del zilla program har bra saker ( kommer inte ihåg just nu vilka, men dom kommer nog upp(h)oppndes.. Zilla var ett program för att ladda ner musik, icke att förväxla med Mozilla!! Eftersom jag har 64 Bit XP så kör jag med en version som inte än är riktigt utvecklad utan på väg. Den finns bara på engelska och heter Namoroki men är trevlig snabb och blockerar det mesta av popup fönster. Alla de funktionerna finns även i Mozilla som då finns på svenska.. ladda ner den och testa! När du installerar den väljer du, att den inte är 'standard browser' samt att den bara lägger en ikon på skrivbordet! Första gången du startar upp den frågar den om du vill den skall vara 'standard browser' Då markerar du rutan "Sluta tjata" Sedan vill du köra den så ligger ikonen på skrivbordet.... Du hittar den svenska versionen på http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/ Vill du ha engelsk så är det www.mozilla.com
Micke E
11-10-2009, 19:00
CITAT (mickwi @ 16-02-2008, 14:38)  Pop-up fönster som kommer upp trots pop-up blocker kan bero på spyware. De flesta antivirusprogram tar inte bort dem. Ladda ner spybot s/d (search/destroy) och kör med jämna mellanrum. Den blockar dessutom mycket spyware från att installeras på datorn. Finns här till exempel http://download.cnet.com/1770-20_4-0.html?...htype=downloadsDen är bra! Men var lite försiktig med den då den även anser att Windows är en spyboot  ! Du bör ha någon data vana när du använder den, då den kan ta bort mer än du vill... Du kan göra backup i programmet innan du kör det! Jag installerar den någon gång om halvåret och kör en rensning sedan avinstallerar jag den. Mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|