Lilla Birka
Murphys lag = lagen om alltings jävlighet eller om något kan gå fel så gör det så förr eller senare.
Jag hittade 10 MODERNA MURPHYS LAGAR

1.) Människor som äter naturlig föda dör av naturliga orsaker.

2.)En politiker finns alltid på plats då han behöver dig.

3.) Om alla vaccinerar sig mot influensa behöver inte du göra det.

4.) Akta dig för att köpa något, om instruktionsboken är mer avancerad än utrustningen.

5.) Bra omdöme får man av erfarenhet - och erfarenhet får man av dåligt omdöme.

6.)Lek aldrig katt och råtta om du är en råtta.

7.) En revisor är en person som kommer till ett annat slutresultat när han lägger samman dina utgifter.

8.) Ett möte är en tillställning där minuter är sparade och timmar förlorade.

9.) Det är mänskligt att fela, men för att verkligen strula till det behövs en dator.

10.) Logik är en systematisk metod att komma fram till en felaktig slutsats med övertygelse.
mamamaggan
Stämmer så bra så! giggle.gif
MariaS
CITAT (Lilla Birka @ 17-01-2008, 23:04) *
Murphys lag = lagen om alltings jävlighet eller om något kan gå fel så gör det så förr eller senare.
Jag hittade 10 MODERNA MURPHYS LAGAR

1.) Människor som äter naturlig föda dör av naturliga orsaker.

2.)En politiker finns alltid på plats då han behöver dig.

3.) Om alla vaccinerar sig mot influensa behöver inte du göra det.

4.) Akta dig för att köpa något, om instruktionsboken är mer avancerad än utrustningen.

5.) Bra omdöme får man av erfarenhet - och erfarenhet får man av dåligt omdöme.

6.)Lek aldrig katt och råtta om du är en råtta.

7.) En revisor är en person som kommer till ett annat slutresultat när han lägger samman dina utgifter.

8.) Ett möte är en tillställning där minuter är sparade och timmar förlorade.

9.) Det är mänskligt att fela, men för att verkligen strula till det behövs en dator.

10.) Logik är en systematisk metod att komma fram till en felaktig slutsats med övertygelse.

g.gif Verkar som rena vardagen. Så sannt så whist.gif
elleave
Roligt men sant! Sprider detta om det är ok? smile.gif
Aqvakul
Nog så sant. giggle.gif
Fastnade särskilt för punkt 8. Så mkt tid man slösat på dåliga möten och konferenser.
Alba
Stämmer så väl.
Den här gillar jag-----det är så sant.

Gillan
rotfl.gif , många bra där Birka tummenupp.gif

Den här gillade jag, 9.) Det är mänskligt att fela, men för att verkligen strula till det behövs en dator. angel_not.gif
Lilla Birka
CITAT (elleave @ 18-01-2008, 00:43) *
Roligt men sant! Sprider detta om det är ok? smile.gif

Helt OK, jag har ju själv snott det från ett tryck minns inte var.... det har suttit på min kylskåpsdörr en tid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon