Villa Blåkula zon 7
Nu måste vi mata fåglarna som bor där det är mycket snö. Ni kan se bilder i vårt album Vinterbilder 2009
Sedan vill jag uppmana alla att räkna fåglar 26-29 jan , lista finns på hemsidan åt sveriges ornitologiska förening sof
Trädgården här hos oss har gjort att vi har fått många fler arter att övervintra /Irene
Fågelbord för många gäster Eftersom vi får fler och fler fåglar som övervintrar här hos oss, så har Sven tagit fram ett fågelbord som ger plats när hela svärmar av grönfinkar och gulsparvar tar sitt middagsmål. Just detta ex rymmer 10 liter solrosfrön

Lars-Olof Arvids
Vilka läckra fågelbord! wub.gif Här var det gott om plats för stora fågelflockar. Mina är inte så stora, men jag matar förstås ändå trots att vi inte har någon snö här i Bohuslän.

Olle
Villa Blåkula zon 7
Nu har vi fått ännu mer snö här uppe i norra Dalarna, men vi är ändå lyckligt lottade som inte drabbats av stormen/Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon