Boxer
På Expressens förstasida idag: Mi Ridell hade planerat att föda sonen Max, 5, så naturligt som möjligt !!!!!!

Jösses! Det måste vara jättejobbigt att klämma fram en femåring. sweatingbullets.gif
*Ulrica*
och hur sjutton gör man det på ett naturligt sätt? giggle.gif

äsch, hon vill bara ha sympatier för att kompensera att hon inte kan dansa... wink.gif
Betty
CITAT (Boxer @ 18-01-2008, 10:49) *
På Expressens förstasida idag: Mi Ridell hade planerat att föda sonen Max, 5, så naturligt som möjligt !!!!!!

Jösses! Det måste vara jättejobbigt att klämma fram en femåring. sweatingbullets.gif

Fanns det då inget av större allmänt intresse att skriva om idag? Idétorka bland journalisterna? jösses...
Ralf
CITAT (Boxer @ 18-01-2008, 10:49) *

Knappast en naturlig graviditet...
mamamaggan
Tänk att jag trodde att alla föds naturligt . Hur går en onaturlig födsel till ? confused.gif
Betty
CITAT (mamamaggan @ 18-01-2008, 12:50) *
Tänk att jag trodde att alla föds naturligt . Hur går en onaturlig födsel till ? confused.gif

Kejsarsnitt... flirting.gif
mamamaggan
Nja det är väl också naturligt ?! Tycker nog att alla födslar är naturliga , däremot om pappan födde , det vore onaturligt för mig.

Eller att föda en 5-åring..................... whistling.gif
Betty
CITAT (mamamaggan @ 18-01-2008, 13:18) *
Nja det är väl också naturligt ?! Tycker nog att alla födslar är naturliga , däremot om pappan födde , det vore onaturligt för mig.

Eller att föda en 5-åring..................... whistling.gif

Med orden "föda så naturligt som möjligt" menade Ridell i det här fallet vaginal födsel.
Klipp ur artikeln: – Moderkakan lossnade inte så jag förlorade 3,7 liter blod. Min mamma, som är sjuksköterska, trodde inte på mig utan ville se journalen. Man har ju inte så mycket mer blod i kroppen. Jag vaknade upp och fick blodtransfusioner och dropp och såg bara ett mischmasch av slangar. Jag hade tänkt föda så naturligt som möjligt, men så blev det ju inte.
rolleyes.gif
KURT
Både Expressen och DN lägger tyvärr in en massa länkar till andra Bonnierpublikationer på detta sätt (i detta fall alltombarn). Det ser ut som artiklar, men borde nog snarare ses som reklam.
mamamaggan
Förstår forfarande inte vad som inte är naturligt.

Kanske ska tala om varför jag reagerar om jag gör. Har fött två rejäla gossar " naturligt" ( vaginalt). Blev ordentligt dålig efternr 1. I stil med Mi Rydell. Inget onaturligt över det tycker jag. På en av mina kompisar gjordes kejsarsnitt i åttonde månaden p g a havandeskapsförgiftning men fortfarande enligt mig en naturlig födsel. Hon fick senare , av vårdpersonal , höra att hon inte kunde räkna sig till de " riktiga " mammornas skara eftersom hon inte fött vaginalt!!!!!!!!!

Att kvinnor föder barn är väl naturligt oavsett hur det går till. Detta med att föda "naturligt" har fått en sort " hjältinnegloria " över sig. Man är sååååå duuuuuuuuktig om man föder vaginalt , utan komplikationer eller hjälp av något slag. Min nr 1 togs ut med sugklocka, alltså är han inte född naturligt?! Alla barn föds väl naturligt?!

Däremot kanske det inte räknas som " normalt" att behöva föda med kejsarsnitt e d.

Tosan
Det kändes då naturligt nog när jag födde min son, fast moderkakan satt fast och jag förlorade 2 liter blod och fick köras i ilfart till operation med i stort sett inget blodtryck...90/80 om jag minns rätt, vågade iaf inte släppa taget och tuppa...

Fast hon menar väl att en riktig kvinna föder hemma i vardagsrummet helt utan smärtlindring kanske?
mamamaggan
CITAT (Tosan @ 18-01-2008, 18:20) *
Det kändes då naturligt nog när jag födde min son, fast moderkakan satt fast och jag förlorade 2 liter blod och fick köras i ilfart till operation med i stort sett inget blodtryck...90/80 om jag minns rätt, vågade iaf inte släppa taget och tuppa...

Fast hon menar väl att en riktig kvinna föder hemma i vardagsrummet helt utan smärtlindring kanske?

Det är den känslan jag också får. En riktig kvinna föder medan hon samtidigt gör tio andra saker och ger inte ett ljud ifrån sig , det skulle ju kunna störa hennes man som kollar sport på TV:n. Minuten efter sätter hon igång att tvätta och skura för att göra rent efter sig.

Att förutsätta att alla födslar går helt perfekt efter någon sorts instruktionsbok , " den naturliga födseln" , visar väl bara på en aningslöshet. Den perfekta " naturliga " födseln finns inte , det är något skapat av statistik. Många födslar går väl bra utan större komplikationer men alla födslar är lika unika som varje kvinna är unik.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon