|
Nu blir jag så trött, denna toarulle som räcker till 7 besök på toa, vet ni vilken rulle som innehåller mest papper oavsett pris
Nä, kan väl skilja beroende på butik. Men kolla på kilopriset, och låt dig inte luras av antal rullar för kronorna.
CITAT (Ramred @ 18-01-2008, 20:50)  Nä, kan väl skilja beroende på butik. Men kolla på kilopriset, och låt dig inte luras av antal rullar för kronorna. Jag blir alltid lurad, för blåögd men blir tokig på att toapappret alltid tar slut så himla fort
Tror att det ofta står också just hur många meter det är på rullen. Sen är klart vill man ju inte, iallafall inte jag, ha de där stenhårda som ibland kan vara just om det är mycket. Men ett tips är också att klämma på rullen i butiken.....
Åsa, mälardalen zon 2
18-01-2008, 20:57
Inga problem med det, har börjat köpa extra tätt rullat papper tror det är runt 200m per rulle på dem, det ligger dock bara runt 4 rullar per förpackning men jag tycker de räcker väldigt länge och jag som har en liten lägenhet behöver inte förvara en massa rullar som tar plats (och jag kan tillägga att jag bor väldigt nära jobbet så jag går hem och äter lunch oich dyl så jag använder även min egen toa under dagtid.
Myosotis
18-01-2008, 21:00
Maxi heter det väl, är det inte Edet? Stora rullar, jag tror faktiskt det blir billigast så.
mamamaggan
18-01-2008, 21:03
Visst tar det slut stup i kvarten. Och när man som bäst behöver det. Har provat olika och just nu tycker vi att Skona verkar bra ( ICA).
Tycker allmänt att det blivit mindre och mindre på rullarna. Papprullen i mitten har på en del blivit större , en del har krympt på bredden o s v.
Willys märke har också ett som är ganska mycket på, men som sagt, kolla kilopriset.
Aqvakul
18-01-2008, 21:07
 Kan det vara våra toarullar med tomtar på? De verkar aldrig ta slut.
Haha.... kanske den sorten bettis skulle ha då.....
Åsa, mälardalen zon 2
18-01-2008, 21:14
Tror den sorten jag har med många meter per rulle just nu är Skona, det finns nog någon sort med extra mycket per rulle av de flesta toapapperssorter.
Katrins 3-lagers är min gissning. Lite svårt att få tag i, granngården har 2-lagers...
Kör med Lambi för bakdelen  . Mjukt, också blir man bortskämd, men köper dem alltid på stor bal när det är billigt. Ciczi
Lilla Birka
18-01-2008, 22:42
Det står på förpackningarna hur mycket det är i rullarna. Ofta är billiga storpack = dyrköp, för att det är så lite eller löst rullat. Just nu har jag Skona, för de tar mindre plats eftersom de är hoptryckta. Det blir ju också mindre utsläpp när man kan lasta så mycket mera på en pall av dom. Nästa paket som står i skåpet och väntar är Edet Maxi 2-lags med 448 blad, 63 m på rullen, nettovikt c:a 215 g och bruttovikt c:a 221 g. Dessa uppgifter brukar stå på de allra flesta förpackningar det är bara att jämföra!
Aqvakul
18-01-2008, 22:57
CITAT (Lilla Birka @ 18-01-2008, 22:42)  Det står på förpackningarna hur mycket det är i rullarna. Ofta är billiga storpack = dyrköp, för att det är så lite eller löst rullat. Just nu har jag Skona, för de tar mindre plats eftersom de är hoptryckta. Det blir ju också mindre utsläpp när man kan lasta så mycket mera på en pall av dom. Nästa paket som står i skåpet och väntar är Edet Maxi 2-lags med 448 blad, 63 m på rullen, nettovikt c:a 215 g och bruttovikt c:a 221 g. Dessa uppgifter brukar stå på de allra flesta förpackningar det är bara att jämföra! Nu brukar ju hustrun stå för inköp av toarullar (därav de olyckliga tomterullarna), så jag slipper räkna, kalkylera och välja. Det har nämligen blivit väldigt mycket vardagsval på en mängd områden. Man ska välja leverantörer av el, telefon och bredband, försäkringsbolag och PPM-fonder etc. Jag är faktiskt trött på att välja. Samtidigt önskar man ju inte något centralstyrt sovjetsystem, där man inte kan välja alls, inte ens sånt som sånt som känns meningsfullt att välja. Toapapper känns som en sån skitsak som man faktiskt bara köper och inte orkar en massa huvudbry. Samtidigt kan man bli förbannad om det på ett försåligt sätt blir allt mindre i rullarna. Det är inte lätt att vara konsument idag, särskilt för de som har rejält ont om pengar.
Jag har hittat ett mjukt, starkt och jättebra toapapper som räcker läääääääänge. Kommer inte ihåg exakt vad det heter, men det är av märket Edet och heter något med "long", tror jag. Det är 4 rullar i förpackningen. Priset bryr jag mig inte om då jag uppskattar att inte bli irriterad på att byta toarulle var och varannan dag och att pappret är så poröst att man kör fingrarna igenom. Fy bubblan vad otrevligt.
RibesRubusVitis
19-01-2008, 01:03
Gick ut på muggen och kollade: Willys extra långt har 100 meter per rulle, som väger 240 gram. Billigt och bra, av returfibermassa.
(Ställer mig tvivlande till uppgiften om 7 besök, dock. Det måste vara för Ali Baba med de fyrtio…)
Jag köper alltid "EXTRA" blir billigt då fyra rullar räcker lääääänge, rullen är tät och har mycket papper av typen offentlig toalett. Gillar inte de där mjuka papprerna, de smular bara...
CITAT (Bettis @ 18-01-2008, 20:48)  Nu blir jag så trött, denna toarulle som räcker till 7 besök på toa, vet ni vilken rulle som innehåller mest papper oavsett pris  För att börja med att svara på din fråga så skulle jag säga Skona Maxi toalett (70 m 2-lags) Egentligen Edet extra (100 m) MEN det är ett 1-lags toa papper och då måste man ta längre bit. Jag tittade även på kilopriset på de 7 olika sorters toa papper vi har i vår butik. och då låg Skona Maxi toalett på tredje plats om vi rankar i "billighet". Euroshopper 24,19:-/kg, Skona toalett 27,79:-/kg och sedan kom Skona Maxi toalett på 28,26:-/kg. Insåg att jag själv köper ett ganska dyrt papper med få meter. Ska köpa Skona Maxi toalett nästa gång faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|