Gillan
Jag vet inte vad ni tycker, men som några av er kanske har sett så har jag skrivit ANMÄLT! I ett par spamtrådar några ggr nu.
Det har jag gjort för att ni ska se att det är gjort och för att Ingemar och Göran ska slippa få brevlådan full med anmälningar.

Så, om alla gör så när de anmält så slipper alla andra också göra detsamma. Det är ju inte alls säkert att det är jag som anmäler, jag är inte alltid den som ser tråden först eller ens är så snabb. Alla är ju inte alltid här heller.

Vad tycker ni?
Krolliljan
tummenupp.gif
Lady Hamilton
Det låter onekligen vettigt tummenupp.gif
Alba
Mycket bra förslag tummenupp.gif
Gillan
Eftersom det inte kommit nåt argument emot, så kanske man kan anse att det är okej då tummenupp.gif

På det här viset så syns det ju med en gång också att det redan är anmält.
*Ulrica*
Jättebra! Jag tänkte själv på något liknande nyligen. Jag är en sån som utgår från att någon annan redan har anmält spamet men man kan ju inte vara säker... bra!
Berith
Men om ni skriver i spamtråden, ser inte spammaren det då och tänker "jippiiiii, jag fick ett svar!" och fortsätter att skicka. Är det inte bättre att bara strunta i trådarna? Ser att det är många som läser dom också, och det förstår jag inte heller. dunno.gif
*Ulrica*
CITAT (Berith @ 19-01-2008, 11:59) *
ser inte spammaren det då och tänker "jippiiiii, jag fick ett svar!" och fortsätter att skicka.
Kan inte tänka mej det... det är ju reklamspam så det är säkert någon som sitter och lägger in samma spam i hundratals forum och har inget intresse av om h*n får svar eller ej. Annat är det med forumtroll, dem ska man ju (försöka) undvika att svara...

Vad man annars skulle kunna göra om man inte vill skriva i spam-tråden är ju att ha en "anmälda-spam-tråd" där man skriver vilket spam man anmält och när men det verkar onödigt krångligt...
Gillan
CITAT (Berith @ 19-01-2008, 11:59) *
Men om ni skriver i spamtråden, ser inte spammaren det då och tänker "jippiiiii, jag fick ett svar!" och fortsätter att skicka. Är det inte bättre att bara strunta i trådarna? Ser att det är många som läser dom också, och det förstår jag inte heller. dunno.gif

Jag vet inte vad jag ska tro om det Berith. För inte längesen så skrev nån i en annan tråd om liknande ämne, att vederbörand förmodligen aldrig läser nåt svar alls ( precis som Ulrica sa innan ). Och om då jag eller nån annan skriver ett enda inlägg med ordet ANMÄLT!, så tror jag inte att det gör nån skada. Enda effekten det skulle få, tror jag, är att Ingemar och Göran skulle slippa få en himla massa anmälningar i sina PM_lådor. För att många av oss här anmäler de här spamen, det är ett som är säkert.

Och visst skulla jag kunna strunta i trådarna om de innehöll helt ovesäntliga ämnen som inte skadar en enda själ. Vilket jag också gör så länge det inte gäller just de här som handlar om receptfria läkemedel. Jag har sett på alldeles för nära håll vad som kan hända när folk får i sig preparat som de inte borde få i sig. Ibland räcker det med en alldeles vanlig citodontablett för att nån ska hamna djupt nere i ett tablettmissbruk. Då kan jag inte stillatigande sitta här och se hur det ena spamet efter det andra pluppar upp med alla dessa tabletter som går att beställa receptfritt. Hade det däremot handlat om blomster och växter, då hade jag väntat på att Adm själva fått se det och tagit ställning.

Jag anser att det är mitt anvar som vuxen att förhindra detta så långt jag kan. Vad som händer där jag inte är med, kan jag inte göra nåt åt. Men här är jag och alltså måste jag reagera smile.gif

*Ulrica*
Jag tycker det är toppen Gillan! Dels för att skona Odlas administratörer men också för att få bort dessa äckliga "rezeptfrei"-spam.
Alba
Om spammarna har någon kontroll----vilket jag inte tror att de har-----så ser de möjligtvis att 6 av 10 läst. Men jag tror inte att de kollar var det är läst...... alltså vilket forum.
Jag tror inte deras intresse ligger i att se att 6 odlaiter har läst.
Berith
Ok, det var bara en fundering. smile.gif
Lilla Birka
Det är ju ungefär samma som jag propagerat för flera gånger tidigare, men alla läser ju inte alla trådar. Jättebra om man ser att ett spam är anmält, men ändå bättre om man ser att BÅDE Ingemar och Göran blivit underrättade! Man kan välja att ge dem varsitt pm men enklare (tycker jag i alla fall) är att gå in på förstasidan, klicka på information, klicka på kontakta oss och fylla i som klagomål. På det sättet kan både Ingemar och Göran läsa det, oavsett vem som är i tjänst. Ett pm till en av dem kan bli liggande eftersom de inte läser varandras post och de naturligtvis måste vara lediga ibland! Eller vad säjer ni? smile.gif
Fenja
Skriv ANZIEGE det betyder anmält på tyska så förstår ju vederbörande OM de skulle läsa.
Mvh
Fenja
Gillan
CITAT (Lilla Birka @ 19-01-2008, 19:27) *
Det är ju ungefär samma som jag propagerat för flera gånger tidigare, men alla läser ju inte alla trådar. Jättebra om man ser att ett spam är anmält, men ändå bättre om man ser att BÅDE Ingemar och Göran blivit underrättade! Man kan välja att ge dem varsitt pm men enklare (tycker jag i alla fall) är att gå in på förstasidan, klicka på information, klicka på kontakta oss och fylla i som klagomål. På det sättet kan både Ingemar och Göran läsa det, oavsett vem som är i tjänst. Ett pm till en av dem kan bli liggande eftersom de inte läser varandras post och de naturligtvis måste vara lediga ibland! Eller vad säjer ni? smile.gif

Jodå Birka, jag har sett inlägg från både dig, Ulrica och Marias med flera när det gäller det här yes.gif . Och när det gäller anmälan, så anmäler jag till både Göran och Ingemar samtidigt. Och jag tycker att alla borde göra detsama tummenupp.gif

Kul Fenja! Jag funderade just förut vad Anmälan/anmält kunde heta på tyska
Fenja
Gillan, min sambo är Schweitzare och pratar flytande tyska wink.gif
Mvh
Fenja
*Stintan*
Jättebra Gillan tummenupp.gif
*Ulrica*
För att spammarna ska fatta så kan man ju annars använda sig av en bild: [attachment=11888:spamskylt.gif] eller kanske [attachment=11889:spamskylt2.gif]
Lady Hamilton
Vilken kul smilie a0a.gif måste testa den [attachment=11890:post_114...00839469.gif] får vi andra använda den Ulrica?
Gillan
CITAT (*Ulrica* @ 20-01-2008, 15:31) *
För att spammarna ska fatta så kan man ju annars använda sig av en bild: [attachment=11888:spamskylt.gif] eller kanske [attachment=11889:spamskylt2.gif]

Hihi, de var ju bra och dessutom kan de väl knappast missförstås av nån, var än de kommer ifrån bravo.gif
*Ulrica*
CITAT (Lady Hamilton @ 20-01-2008, 16:36) *
får vi andra använda den Ulrica?
ja, det är väl klart! Det finns fler här!
Lady Hamilton
tummenupp.gif Tack för det Har just använt den...........
*Ulrica*
Såg det, he he! [attachment=11895:gladtummar.gif]
Lady Hamilton
'

Lilla Birka
CITAT (Lilla Birka @ 19-01-2008, 19:27) *

Just det, det har jag sagt vid åtminstone 4 tillfällen tidigare, är jag osynlig????? confused.gif whist.gif cool.gif
Gillan
Jippie! Det fungerar uppenbarligen yahoo.gif .

CITAT (Lilla Birka @ 19-01-2008, 19:27) Det är ju ungefär samma som jag propagerat för flera gånger tidigare, men alla läser ju inte alla trådar. Jättebra om man ser att ett spam är anmält, men ändå bättre om man ser att BÅDE Ingemar och Göran blivit underrättade! Man kan välja att ge dem varsitt pm men enklare (tycker jag i alla fall) är att gå in på förstasidan, klicka på information, klicka på kontakta oss och fylla i som klagomål. På det sättet kan både Ingemar och Göran läsa det, oavsett vem som är i tjänst. Ett pm till en av dem kan bli liggande eftersom de inte läser varandras post och de naturligtvis måste vara lediga ibland! Eller vad säjer ni? smile.gif [/quote]
Just det, det har jag sagt vid åtminstone 4 tillfällen tidigare, är jag osynlig????? confused.gif whist.gif cool.gif
CITAT

Nej då Lilla Birka! Du är absolut inte osynlig, lång ifrån trostar.gif .

Men om du läser vad är jag har skrivit en gång till så kanske du förstår vad jag menar med mitt inlägg. Jag menade i alla fall inte att såra någon annan. Det kan du vara säker på.

Jag vet att flera har försökt få ordning på detta och flitigt anmält. Vad jag är ute efter är att alla direkt ska kunna se att det redan är anmält genom att.....Den som anmäler skriver i just den aktuella tråden ett enda ord........ANMÄLT!, Det borde inte behövas nåt mer. Detta istället för att man först ska anmäla, sen leta reda på en tråd som handlar om anmälningar och därefter skriva i den om att man har anmält. På det här viset så räcker det med att en person skriver ett ord i en tråd och så är problemet löst för den gången yes.gif

Jag gav förslaget för att bespara både oss och adm lite jobb. Och det är väl bra att bra saker kan utvecklas till att ev kunna bli ännu bättre yes.gif

Hoppas du förstår vad jag menar och att du inte är ledsen kompiskram.gif

Gillan
Hmm, undrar jag om vederbörande har bestämt sig för att skicka ett nytt för varje gång det står ANMÄLT! g.gif
Får väl se vem som ger upp först i så fall whist.gif giggle.gif

Berith
CITAT (Gillan @ 21-01-2008, 07:49) *
Hmm, undrar jag om vederbörande har bestämt sig för att skicka ett nytt för varje gång det står ANMÄLT! g.gif

Vederbörande = spammaren?

Det var det jag menade tidigare, att om "den" märker att nån uppmärksammar tråden genom att skriva i den så är det en uppmuntran till nya spam. Men du kan ju ha rätt, att det är tvärtom... dunno.gif
Lilla Birka

Nej, jag är varken ledsen eller sårad! biggrin.gif Det var inte ditt inlägg jag menade heller, det var det faktum att jag flera gånger propagerat för att man ska gå in på första sidan och klicka på kontakta oss så ser BÅDE Ingemar och Göran anmälan. Det måste ju vara enklare än att skicka två pm, eller hur? smile.gif Och det var lady Hamilton som också skrev det, vilket inte kändes som något angrepp på mig, utan kanske mer som ytterligare en påminnelse om hur man enklast gör. Men det kändes nästan som ingen läst detta, trots att det varit uppe till debatt flera gånger. 000.gif

CITAT (Gillan @ 21-01-2008, 07:26) *
Jippie! Det fungerar uppenbarligen yahoo.gif .

Men om du läser vad är jag har skrivit en gång till så kanske du förstår vad jag menar med mitt inlägg. Jag menade i alla fall inte att såra någon annan. Det kan du vara säker på.

Jag vet att flera har försökt få ordning på detta och flitigt anmält. Vad jag är ute efter är att alla direkt ska kunna se att det redan är anmält genom att.....Den som anmäler skriver i just den aktuella tråden ett enda ord........ANMÄLT!, Det borde inte behövas nåt mer. Detta istället för att man först ska anmäla, sen leta reda på en tråd som handlar om anmälningar och därefter skriva i den om att man har anmält. På det här viset så räcker det med att en person skriver ett ord i en tråd och så är problemet löst för den gången yes.gif

Jag gav förslaget för att bespara både oss och adm lite jobb. Och det är väl bra att bra saker kan utvecklas till att ev kunna bli ännu bättre yes.gif

Hoppas du förstår vad jag menar och att du inte är ledsen kompiskram.gif
Lady Hamilton
Yuppi!!! yahoo.gif Vi har fått en SPAM smilie!!! spam.gif Tack Ingemar kompiskram.gif
Gillan
CITAT (Lilla Birka @ 21-01-2008, 12:12) *
Nej, jag är varken ledsen eller sårad! biggrin.gif Det var inte ditt inlägg jag menade heller, det var det faktum att jag flera gånger propagerat för att man ska gå in på första sidan och klicka på kontakta oss så ser BÅDE Ingemar och Göran anmälan. Det måste ju vara enklare än att skicka två pm, eller hur? smile.gif Och det var lady Hamilton som också skrev det, vilket inte kändes som något angrepp på mig, utan kanske mer som ytterligare en påminnelse om hur man enklast gör. Men det kändes nästan som ingen läst detta, trots att det varit uppe till debatt flera gånger. 000.gif

Vad skönt sweatingbullets.gif , nu föll en sten. Och jag håller med dig om att det är bra om båda kan se det samtidigt och att ditt förslag alltså är bra tummenupp.gif .

Och nu fick vi ju en jättebra spam-smilie också, tack vare Ulrica som visade den här bravo.gif yahoo.gif . Och ännu mer tack vare Ingemar som lade in den thanks.gif
Ingemar
Som ni har sett har jag lagt in den föreslagna spam-smilie och jag tycker det är utmärkt att använda den på det här sättet ni har börjat med så slipper vi få en massa mail och PM varje gång det kommer in spam.

Att ni går in och läser eller skriver i spam-trådar spelar ingen roll, det kommer inte fler spam bara för det. De spaminläggen görs i regel av automatiska program som söker av nätet efter forum, gästböcker och liknande formulär och sedan läggs inläggen in automatiskt. Jag spärrar dem efterhand som de dyker upp men det kommer alltid nya ranting.gif
Gillan
Tack för svar Ingemar wub.gif
Berith
CITAT (Ingemar @ 22-01-2008, 07:45) *
Som ni har sett har jag lagt in den föreslagna spam-smilie och jag tycker det är utmärkt att använda den på det här sättet ni har börjat med så slipper vi få en massa mail och PM varje gång det kommer in spam.

Att ni går in och läser eller skriver i spam-trådar spelar ingen roll, det kommer inte fler spam bara för det. De spaminläggen görs i regel av automatiska program som söker av nätet efter forum, gästböcker och liknande formulär och sedan läggs inläggen in automatiskt. Jag spärrar dem efterhand som de dyker upp men det kommer alltid nya ranting.gif

Och jag undrar som vanligt nåt... slap.gif

Exakt vad ska vi göra med spam.gif ...? Lägga in den i spamtråden som markering att det är anmält?
Ingemar
CITAT (Berith @ 22-01-2008, 08:10) *
Och jag undrar som vanligt nåt... slap.gif

Exakt vad ska vi göra med spam.gif ...? Lägga in den i spamtråden som markering att det är anmält?

Ja!
Berith
000.gif Ok!
Berith
CITAT (Gillan @ 21-01-2008, 07:49) *

Nu är det en hel drös spam i Örtavdelningen. rolleyes.gif Om det är för att nåt får uppmärksamhet eller inte kan man ju undra?
Gillan
Hehe, jo, visst var mitt inlägg ironiskt och nog kan man undra om man vill det, men hur det än ligger till så kommer det inte att stoppa mig från att anmäla.

Det spelar mig ingen roll att skriva det där korta ordet, kopiera länken, fylla i den i anmälan och skicka iväg. Lika väl som att man orkar sitta här och skriva en massa annat trams kan man väl orka det också flirting.gif

Jag tror att slillnaden kan bestå i att man förut inte sett när eller att det blivit anmält och att det blivit anmält av många fler och så har adm fått in onödigt många anm.

Dra ditt strå till stacken och anmäl du också Berith yes.gif . Du behöver inte ens skriva en anmälan för varje om det är flera på en gång. Det är bara att kopiera in fler länkar i samma anmälan. Lätt som en plätt tummenupp.gif

Och som du och ni andra läste, så vill adm att vi ska anmäla och varför då inte göra det?

Berith
Neej jag bryr mej inte om dom där spammen, men jag ser ju att dom finns där. yes.gif

Trams och trams.... Vet inte om jag ljuger mer än andra?

Och nu förstod jag plötsligt vad det var Ingemar menade igår, det jag inte fattade då. blush.gif
Berith
Menade såklart inte att allt trams är ljug, det är såklart en massa strunt också. crazy.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 23-01-2008, 07:37) *
Och nu förstod jag plötsligt vad det var Ingemar menade igår, det jag inte fattade då. blush.gif

Grattis yaay.gif ! Visst känns det skönt när poletten trillar rätt biggrin.gif
Berith
thanks.gif Ja jag vill ju inte att Ingemar ska tro att jag är dum.
malin72
jaha jag skickade just spam.gif till admin ang som vanligt kryddornas avd....så konstigt att dom syns som gäster när dom kommer dom där rtfm.gif ranting.gif
Lilla Birka
CITAT (malin72 @ 26-01-2008, 01:06) *
jaha jag skickade just spam.gif till admin ang som vanligt kryddornas avd....så konstigt att dom syns som gäster när dom kommer dom där rtfm.gif ranting.gif

Hur menar du? Syns som gäster? Jag har sett att de är inne som medlemmar, nyligen såg jag en Schultz som senast reggad medlem, han var inloggad då och man såg t.o.m. att han var i kryddtråden. Så när hans spam dök upp, skickade jag omedelbart inlägg med spam.gif , varskodde sedan adm och flyttade upp tråden under. På något sätt tyckte jag det var roligt att h'*n blev dumpad från första linjen direkt och man kan undra vad h*n tänkte när inte spammet dök upp som väntat. whist.gif giggle.gif
Fast antagligen räcker för dom att annonsen finns där för det finns ju de som söker på vissa av orden. Men det ger åtminstone ingen spontan respons.
malin72
slap.gif självklart var det ju som medlem jag tänkte....varför det blev gäst vet jag inte blush.gif jo "han" var kvar när jag skrev spam.gif med....
Betty
CITAT (Lilla Birka @ 26-01-2008, 14:32) *
...../ Jag har sett att de är inne som medlemmar, nyligen såg jag en Schultz som senast reggad medlem, han var inloggad då och man såg t.o.m. att han var i kryddtråden. Så när hans spam dök upp, skickade jag omedelbart inlägg med spam.gif , varskodde sedan adm och flyttade upp tråden under. På något sätt tyckte jag det var roligt att h'*n blev dumpad från första linjen direkt och man kan undra vad h*n tänkte när inte spammet dök upp som väntat. whist.gif giggle.gif
/....

Jag kopierar in ett par rader ur Ingemars inlägg:

spaminläggen görs i regel av automatiska program som söker av nätet efter forum, gästböcker och liknande formulär och sedan läggs inläggen in automatiskt.

M.a.o., det finns ingen h*n/fysisk person som sitter och läser på forumet, det är program som gör de där spaminläggena.
Lilla Birka
CITAT (Betty @ 01-02-2008, 13:49) *
Jag kopierar in ett par rader ur Ingemars inlägg:

spaminläggen görs i regel av automatiska program som söker av nätet efter forum, gästböcker och liknande formulär och sedan läggs inläggen in automatiskt.

M.a.o., det finns ingen h*n/fysisk person som sitter och läser på forumet, det är program som gör de där spaminläggena.

Men varför reggar de sig som medlemmar då?
Gillan
Därför att ingen kan skriva i forumet om man inte är registrerad användare yes.gif
Lilla Birka
skulle det alltså gå att regga sig automatiskt? Ja, det är så lite man vet och desto mer man lär sig desto mer förstår man att man inte förstår rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Lilla Birka @ 02-02-2008, 00:59) *
skulle det alltså gå att regga sig automatiskt? Ja, det är så lite man vet och desto mer man lär sig desto mer förstår man att man inte förstår rolleyes.gif

Hmmm, jag måste ju säga att jag förstår din fråga till fullo. Och jag har absolut inget svar. Och visst är det konstigt confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon