Siv i Bollnäs
Tyckte det skulle vara kul att pröva Rotrainer eller pluggbox (såg att dom hade i Impectas katalog båda sorterna) men har inte hört vad folk tycker om dom; för- och nackdelar alltså. Finns någon här som provat dessa? Jag sår ju rätt mycket, så det är inte tänkt att jag ska köpa såna här till allting; det skulle bli väldigt dyrt! Men som sagt; vore kul att pröva. g.gif
Gerillapudel
Jag har köpt två pluggboxar och undrar också vad ni andra har för erfarenheter, det är första gången jag provar.
mamamaggan
Om ni kollar längre ner i den här avdelningen så ser ni att vi har haft frågan uppe tidigare och där kanske ni kan få en del svar.
Siv i Bollnäs
Tack mamamaggan, nu har jag läst den gamla tråden! Det blir nog så att jag försöker med någon Rottrainer i år, den verkar mest lätthanterlig. Och lite kul, att man kan öppna och titta! Det finns ju en del större frön vars rötter blir långa och inte vill störas. Jag ska pröva med dom. Annars kör jag väl som vanligt med vanliga fyrkantiga krukor, lite större för sådana frön man inte lägger i ett och ett.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon