Bettis
Jag blir tokig på alla dessa billiga tyg handskar som jag jämt springer och köper. Har ni några tips på bra handskar även till våt jord vad använder ni??
Boxer
Dom här är superbra! klarar vassa taggar och vatten tummenupp.gif
Bettis
CITAT (Boxer @ 19-01-2008, 18:23) *
Dom här är superbra! klarar vassa taggar och vatten tummenupp.gif

thanks.gif var har du köpt dom??
Boxer
Jag har sett dom på flera olika ställen, så jag antar att de är ganska vanliga. Vilket märke det är vet jag inte, men kan ta reda å det om du inte hittar några.

Nu hittade jag den ena handsken. Det står Master Gardener på den.
Bettis
CITAT (Boxer @ 19-01-2008, 18:38) *
Jag har sett dom på flera olika ställen, så jag antar att de är ganska vanliga. Vilket märke det är vet jag inte, men kan ta reda å det om du inte hittar några.

Tack boxer jag ska titta efter dessa, dom jag köper är skit giggle.gif måste ha några bättre.
Boxer
Ciczi
Jag föredrar en handske med kardborreknäppning runt handlederna. Suveräna till mina händer. Finns heller inget värre än att få in jord innanför handskarna.

mvh Ciczi

Bee
Boxer: Sådana handskar köpte jag till förra säsongen och det är dom bästa jag jag har haft hittills. Kostade runt hundralappen. Helt suveräna!

Dock tar dom ett par tar att torka när man tvättat av jorden från dom så jag behöver komplettera smile.gif

Ciczi: Dom du har ser ut att vara i skinn. Stämmer? Hur tvättar du dom i så fall?

Ciczi
Visst är de i skinn men varför ska du tvätta dem?

Jag har aldrig tvättat ett par trädgårdshandskar...

Ciczi
Boxer
Jag väljer handskar efter väder och jobb.

Dom gröna tar jag när det är vått och skitigt. (vilket det ofta är)
Ett tjockare par, delvis skinn-variant, vid torrt och kallare väder.
Enkla men välsittande när jag ska göra torrare jobb som kräver mer finmotorik. (som Ciczis bild)
Bee
Förr tvättade jag inte mina trädgårdshandskar men på dom här gröna fastnar leran lätt.
Jag kanske skall göra som Boxer och ha olika för olika typer av jobb och beroende på väder o vind smile.gif
Då kan jag ha såna där fina vita som du Ciczi! Dom är jättesnygga! Och så ser dom skönt mjuka ut också.
Ciczi
CITAT (Bee @ 23-01-2008, 10:50) *
Då kan jag ha såna där fina vita som du Ciczi! Dom är jättesnygga! Och så ser dom skönt mjuka ut också.

De är supermjuka och sköna... *mysigt*

Ciczi
snillan
Hej, min man har köpt helt underbara handskar till mig, jag har använt dem nu i höst/vinter när vi röjt sly och rensat på vår nyinköpta sommarstugetomt, så de har klarat vätan väldigt bra, klart de blir blöta om det är väldigt mycket vatten men jag älskar dessa handskar, det känns som om det är ett andra skinn på handen smidigt, lätt och helt enkelt kanon.

Han har köpt dem på SWEDOOL som är ett företag som säljer verktyg och liknande, de finns säkert i andra butiker som säljer arbets/skyddskläder, i handsken hittade jag följande adress:

www.ejendals.com , handsken heter Tegera, de jag har finns inte på bild på hemsidan, de handskar de visar verkar vara grövre arbets/skyddshandskar. Mina har artikelnummer 9100.

Rekommenderas varmt, jag har hittintills aldrig lyckats använda handskar när jag jobba i trädgården trots att jag provat många sorter, men jag vill känna det jag håller på med (förutom vassa taggar förstås), därför ser mina händer och naglar inte så vackra ut under sommartid eftersom jag är i jorden och petar istort sett varje ledig stund. Nu ska det bli ändring i sommar.
Snillan
Lisapo
Jag har köpt många handskar på ÖB som har vitt tunt skinn med grönt tyg på framsidan, om ni förstår vad jag menar. De är mycket prisvärda. Tror de kostar 39-59 kr/st. Har sedan ett par Tegera handskar med frostflinga på framsidan som är bra när det är riktigt kallt på vår och höst. De kostade strax över hundralappen men har då också kardborre på. båda rekommenderas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon