Full version: ros
inger1
I årets Rosenlustkatalog finns en blå ros som heter Blue moon. Finns det någon som har erfarenhet av den. Är den syrenblå som i katalogbeskrivningen.
Kajsa
Blue moon
eller samma ros kallas också, Mainzer Fastnacht, en tysk ros från 1965, zon 2
noranettan
Jag har inte den rosen själv, men jag har sett den i blom på plantskolor. Syrenblå är den absolut inte. Färgen är svårbeskrivbar. Inte vit, inte lila, inte askgrå - men någonstan emellan där.

Christina i Taxinge~
Jag har haft den.
Tillsammans med Brudslöja var den som en dröm smile.gif

Men efter nåt år frös båda exemplaren bort och jag har aldrig skaffat den igen.
Det finns inga blå rosor!
Syrenblålila, njaä.....mina var närmare askgrå, men färgen är verkligen svår att beskriva.
svennis
Hittade en bild. kul att ha.

Blue Moon 004.jpg

AnnammA
Mitt ex ska få en ny planteringsplats har jag tänkt mig...Färgen är inte blå;mer åt ljuslila; men den doftar! Mitt ex har aldrig varit speciellt rikblommande - jag tänker ge den en ny chans genom att flytta den... Allvarligt, finns det andra "roligare" rosor, tycker nog jag...
Kajsa
Håller med dig Anna, varför inte köpa en Rhapsody in Blue istället Inger, det är bra ros och har en vacker färg

AnnammA
CITAT (Kajsa @ 21-01-2008, 15:44) *
Håller med dig Anna, varför inte köpa en Rhapsody in Blue istället Inger, det är bra ros och har en vacker färg

Den köpte jag i höstas från Odlas roskampanj, så där går man i väntan på ngt... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon