Full version: Hanover Snigelstaket
sommarland
Är det någon som har provat detta snigelstaket http://www.mordarsnigel.com/snigelstaket.html

och i så fall, vad tyckte ni? Var det värt priset?
per@ljuvahem.se
Hej
Snigelstaket Hanover finns också att köpa på http://www.ljuvahem.se/shop/snigelstaket.html. det är jag som säljer snigelstaketet så du får värdera mitt inlägg utifrån detta.

I Allers Trädgårdstidning (tror det var nr 3) som kom ut mars 2009 finns snigelstaket hanover med, trädgårds journalisten är mycket nöjd och skriver -snigelstaketet rädda min sommar.

Vi har sålt pallvis med snigelstaket och ingen har uttryckt att det inte skulle fungera, utan jag har fått många kommentarer om att snigelstaketet fungerar som tänkt. Några personer har köpt flertal meter och ramat in hela radhus tomter.

Vi importerar snigelstaketet så priser är lite svårt att göra något åt men om man räknar på vad snigelgift/snigelmedel kostar så är man snart upp i samma pengar som snigelstaketet kostar och då ska man veta att snigelstaketet är en permanent lösning som kräver minimalt underhåll (se till att det inte ligger grenar över kanten).

Hälsningar

Per Hagman
Ljuvahem.se
KURT
Vad odlar du som du tycker att du behöver skydda?
per@ljuvahem.se
I landet finns normalt grönsaker, rotsaker, jordgubbar. Det brukar även bli lite snittblommor, som skyddas av snigelstaket. Fast i år är livet lite tråkigt för vi håller på att flytta så i år blir det bara sådant som inte kräver så lång odlingssäsong.
Anledningen till att vi startade Ljuvahem.se webben var att vi blev varse om problemet när vi flyttade till Växjö, mördarsniglarna var precis överallt. Då började vi titta runt i halva europa efter vad det fanns för hjälpmedel. Om vi hade behov finns det säkert andra som behöver hjälp, tänkte vi och började bygga webben Som förutom snigelmedel även innehåller råd, tips och fakta. Mer artiklar ska det bli så fort vi bara hinner

Det är inte bara odlare som har problem med mördarsniglar, grannen vill ha rabatterna och blommorna i fred men de odlar inte något så där måste man ta till andra metoder, såvida man inte ramar in hela tomten.
Sniglestaket fungerar givitvis bäst på en avgränsad yta, så hos den grannen passar SnigelGift (järnfosfat) och matstationen GrönaMathilda bättre.

Vad har du i din trädgård?
Gunilla T
Har kollat på er hemsida, massor av produkter och bekämpningsmedel. Såg att ni säljer kaliumoleat mot bladlöss för 69 kr. Vad innehåller det?
per@ljuvahem.se
Kaliumoleat är liktällt med såpa vilket innebär att den klassas som miljövänlig. Flaskan har en fördel mot andra som går att köpa i butikerna och det är att man kan spraya med flaskan upp och ner, vilket är en bra, bladlusen sitter ju gärna på undersidan av bladen.
Vi säljer bra av den och kunderna kommer tillbaka och köper flera gånger så det tar jag som ettbra bevis på att medlet fungerar. Jag har testat alla produkterna på webben i min egna trädgård, vilket jag alltid vill göra annars vill jag inte ha produkterna på webben.
kloka_elin
Hur höga är dessa staket? Kan man gräva ner dem i jorden om man vill inhägna hela trädgården?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon