Full version: Hur göra rent
ingrid fuxwall
Hur gör Ni?

ingrid
Aqvakul
använder "plastic cleaner" i form av våtservetter
ingrid fuxwall
Bör kanske tillägga att det är mycket smutsigt och att jag inte vill använda samma metod som jag utsatte det förra tangentbordet för - då när jag tog till vattenkranen thumbdown.gif
Bee
Oh vad glad jag är att jag bytte till det svarta tangentbordet som följde med Dell:en när jag köpte den! På jobbet har jag också fått bytt till en svart men där hade jag i flera år en beige variant där kaffefläckarna syntes rejält smile.gif.
En fuktig trasa när strömmen är avslagen är nog det allra bästa, plus dammborsten till dammsugaren för att få upp alla småsmulor som av någon konstig anledning alltid finns där wink.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Bee @ 19-01-2008, 20:53) *
Oh vad glad jag är att jag bytte till det svarta tangentbordet som följde med Dell:en när jag köpte den! På jobbet har jag också fått bytt till en svart men där hade jag i flera år en beige variant där kaffefläckarna syntes rejält smile.gif.
En fuktig trasa när strömmen är avslagen är nog det allra bästa, plus dammborsten till dammsugaren för att få upp alla småsmulor som av någon konstig anledning alltid finns där wink.gif

Även jag har ett svart tangentbord - därför detta förfall naughty.gif
Tosan
Fuktig microfibertrasa.
Bee
CITAT (ingrid fuxwall @ 19-01-2008, 21:11) *
Även jag har ett svart tangentbord - därför detta förfall naughty.gif

Hoppsan! Vad har jag att se fram mot??!!! biggrin.gif

Hur ser du då att det är smutsigt?
*Stintan*
CITAT (Bee @ 19-01-2008, 21:19) *
Hoppsan! Vad har jag att se fram mot??!!! biggrin.gif

Hur ser du då att det är smutsigt?

När du inte längre ser bokstäverna är det dags naughty.gif
Alba
CITAT (Stintan43 @ 20-01-2008, 01:47) *
När du inte längre ser bokstäverna är det dags naughty.gif

Aha....kanske därför jag stavar så underligt ibland i chatten confused.gif naughty.gif
Gillan
CITAT (Alba @ 20-01-2008, 11:01) *
Aha....kanske därför jag stavar så underligt ibland i chatten confused.gif naughty.gif

laugh.gif laugh.gif
Sorry Alba, den håller inte.........mitt är relativt nytt och jag ser knapparna hur bra som helst...........det måste vara nåt annat whistling.gif
MariaS
CITAT (Gillan @ 20-01-2008, 11:12) *
laugh.gif laugh.gif
Sorry Alba, den håller inte.........mitt är relativt nytt och jag ser knapparna hur bra som helst...........det måste vara nåt annat whistling.gif

Skiten bygs ju upp. whistling.gif Alltså ligger den kanske redan Under tangenterna och stör giggle.gif
Gillan
CITAT (MariaS @ 20-01-2008, 11:22) *
Skiten bygs ju upp. whistling.gif Alltså ligger den kanske redan Under tangenterna och stör giggle.gif

Hrmm, kan det vara så också innocent.gif .....ja,ja, det får vara hur det vill med det.........jag brukar skylla på att tangenterna dansar "rock´n roll" jag whist.gif
gunvor
jag hade en övernattare på sängen i datorrummet för ngn tid sedan - vid frukosten meddelade hon att jag har en husmus som letade smulor och åt frukost på tangentbordet.
Sedan dess "skakar" jag av smulorna regelbundet - dessutom lite rokande med microtrasa - nu ät mitt tangentbord svart o relativt nytt - men en tröst är ju att dom inte är så dyra och klara inte en vanlig hederlig dusch!!
Gossen Ruda
Bytte tangentbord för en tid sen, eller rättare sagt pysslade ihop ett trasigt från jobbet och mitt trasiga gamla som blev ett helt. Elektriskt fel på jobbdatorn och en trasig mellanslagstangent på mitt egna. Eftersom jag plockade isär tangentborden var det lätt att bara lägga skalet med tangentena i badkaret och tvätta.
Aqvakul
Fast ibland är det bra att kunna göra rent tangentbordet utan att plocka i sär det. Vissa av oss är nämligen aldrig säkra på att vi får ihop det igen.
fear.gif
ingrid fuxwall
Min kära dotter sa till mig att göra rent tangentbordet i duschen och som lydig mor gjorde jag det kiss.gif
Skurmedel, vatten och borste var effektivt men help.gif Sedan fungerade det inte!
Lite skruvande och en tid i torkrummet gjorde susen men med detta tangentbord vill jag testa en annan metod så fler tips önskas thanks.gif
renate
Håller det upp och ner för att eventuella smulor sa ramla ut.Microtrasa då och då.Har ett svart tangentbord inte sååååå gammal.
Solstorm
Självklart att tangentbordet blir smutsigt. Odlarnas fingrar är väl jordiga och eventuellt gröna.
LadyG
CITAT (renate @ 20-01-2008, 21:20) *
Håller det upp och ner för att eventuella smulor sa ramla ut.Microtrasa då och då.Har ett svart tangentbord inte sååååå gammal.

Gör ungefär som du, när det ser ut som att det behövs.
anna_rispan
Nån här som sett "Nätet" med Sandra Bullock? Hon gör rent tangentbordet med tops mellan varje tangent. Kanske nåt att prova?
skogstroll
jag plockar nog isär det själv, och sen kan man ju lägga dem i rätt ordning på bordet så man vet hur man ska sätta fast dem igen smile.gif
gunvor
CITAT (Solstorm @ 21-01-2008, 00:14) *
Självklart att tangentbordet blir smutsigt. Odlarnas fingrar är väl jordiga och eventuellt gröna.

det som somliga kallar gröna fingrar är som regel bara skit under naglarna!!!
Kakaduan
Jag använder de speciella våtservetterna som finns att köpa - de innehåller rengöringsmedel som inte skadar plasten. För att göra rent mellan och under tar jag en liten styv pensel som egentligen är till för att måla tavlor, etc med. Det fungerar utmärkt.

Kakaduan
Sailor Pluto
Vänder först upp och ner på tangentbordet för att skaka av smulor och djurhår (hamnar överallt). Sedan torkar jag av med en trasa, doppad i diskmedelsvatten och vrider ur smile.gif . Egentligen borde man kanske använda desinfektionsmedel? Tänk så mycket bacillusker som samlas...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon