Är budgeten verkligen begränsad ska du nog inte ens fundera på det..

Jag har varit i USA två gånger, båda på hösten och det var helt ok. Dock var vi bara i Florida andra gången och det är ju oftast "ok" där.
Det beror ju lite på vad man vill åt. Vill ni passa på att åka skidor i RIKTIGA berg och inte nåt lite småfjantigt "sälen" eller så, då är det ju vintern eller tidig vår som passar bäst. Vill ni istället ha sol och värme så kan ju sommaren vara bra. Och nåt mittemellan är ju vår och höst, tro det eller ej.

San Francisco rekommenderar jag starkt. Jag var bara 10 år när jag var där men redan då kände jag vilken fantastisk stad det är! Otroligt fin utsikt när man är högst upp på nån av kullarna där och ser ner för dom branta gatorna. Man kan verkligen inte förstå vilka backar det är förrän man ser och känner det själv. Inga bilder gör dom rättvisa.
Man får säkert ut mer av staden i vuxet tillstånd.
För att spara pengar kan jag rekommendera nåt som min pappa har provat dom två senaste höstarna:
Firmor som hyr ut husbilar, eller i alla fall Cruise America som min far har använt sig av, dom behöver ibland transportera ett antal husbilar från stad A till stad B och erbjuder då otroligt trevliga priser. Du får ett datum då bilen blir tillgänglig i stad A och sen får du X antal dagar på dig att lämna bilen i stad B. Under tiden får du en riktigt bra deal, pappa fick bl.a. senast massor med fria mil och betala någon hundring (i svenska kronor) per natt plus bensin/diesel då. Oftast bensin. Som också är mycket mycket billigare än i Sverige.
Delat på två personer blir det rent skamligt billigt.
Kan ta reda på lite mer fakta i frågan om intresse finns.
Kolla annars på deras
"hot deals"-sida. En bit ner där finns "one-way specials" där du betalar $24 per dygn och upp till 3000 fria mil och 9 dagar.