Anders Roslagen
Vackra bilder från Ydre i Småland visades, en naturskönt belägen äldre gård, där nu även mängder av hans egna roskorsningar kämpar mot skyfall och vårköld.
Såg att han kommer till Skaraborg och Uppsala också, så jag vill tipsa om det. Kanske kan föredraget inspirera fler till att så rosfrön.

Kalendarium
Kajsa
Läste hans artikel i natt i Rosenbladet, det var en massa vackra rosor han har skapat. Jo jag har väl funderat lite på att man kanske kunde våga korsa en ros, även om det är överkurs för mig, vi får se i sommar ? Det finns ju en tydlig sida hur man går tillväga. Har du provat och fått fram någon ?
noranettan
Jag hade faktiskt funderat på att åka upp till Stockholmsrosen och lyssna på det föredraget......Får se om jag får till det när Skaraborgsrosen har sitt, det verkar intressant och jag är så imponerad av er alla som fröförökar rosor.
Anders Roslagen
Ja, Kajsa, har många små plantor - de största hoppas jag få sina första blommor i sommar. vilket blir mycket spännande! Och så har jag sått en del intressanta korsningar från i somras som jag hoppas gror i vår.
Kajsa
Duktigt, kanske får du fram en pärla du kan registrera rose.gif Visst vore det roligt om vi tex kan köpa Hellans ros en dag, den var grann med Louise Bugnet som ena föräldern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon