Full version: Om Blue Moon
Erika i Sandviken
Jag har också Blue Moon eller Mainzer Fastnacht som jag kallar den.
En ganska klen ros ,men så bor jag ju också i zon4.Den kommer med ett par blommor varje år men mera är det inte.
Här är några bilder av den och jag tycker färgen stämmer ganska bra.

[attachment=11892:8qxk74mp...i1xa4iqc.jpg]

[attachment=11893:3cc5q3mu...w1p4118t.jpg]

Opppps detta skulle ju hamna som svar i en annan tråd
renate
Hm lite ovanlig färg och tydligen en kinkpotta som inte platsar här i zon4,är inte så intresserat av rabattrosor,men den är vacker att ser på doftar den?
AnnammA
Jo, den doftar, men jag tror den är en sådan ros som bara blommar med en enstaka ros då och då, även i zon 1-2.( Det är en rabattros.)

PS! En fråga: Förra hösten köpte jag en ros på rea som heter "Oisen Bleu". Det kan väl inte vara samma som "Blue Moon", eller? Jag har visserligen frågat tidigare här i tråden, om ngn känner till ngt om rosen "Oisen Bleu"...Ngn som vet? DS.
noranettan
Söker man på namnet kommer inget upp. På Help me Find och bokstaven O kommer den här upp Oiseau Bleu, som ska vara en Poulsenros. Ska kika på Poulsens hemsida.

Näe, hittar ingenting där. Sorry.
AnnammA
CITAT (noranettan @ 21-01-2008, 10:05) *
Söker man på namnet kommer inget upp. På Help me Find och bokstaven O kommer den här upp Oiseau Bleu, som ska vara en Poulsenros. Ska kika på Poulsens hemsida.

Näe, hittar ingenting där. Sorry.

Alltså, jag köpte rosen på rea, och namnetiketten var därav inte helt läslig, så den heter kanske snarare "Oiseau Bleu" än det jag tydde det som... Lite framgång i det hela iallafall. Tack så mycket!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon