Full version: Kolla mina bilder
Lena
Hej
Vi håller på att bygga ett nytt åttkantigt växthus i trä och en ny damm, växthusbygget har pågått hela sommaren och våren men dammen började vi med för tre veckor sedan. Det har varit svårt att få till bra kanter men nu börjar det likna något, jag tänkte att ni på forumet vill se mina bilder , kolla om ni är nyfikna.

Lena zon 4 utanför Sundsvall
Malutten
Ooooo, va fint det blir!!!
Många fina blommor och dammen blir nog jätte bra.
Är växthuset en egen idé eller har ni köpt det så??
Fialotta
Oj,oj va snyggt det blir...jätteläckert ohmy.gif

Blommade hos dig så det stod härligan till och vilka fina
änglatrumpeter du hade...blev avis på dom...min ängel är
ingen ängel kan jag säga...massa hål i bladen och sen ramlar dom av
bara inte en knopp så långt ögat når...får allt den ska ha, men nu
misstänker jag att det är ohyra...jag blir skitledsen sad.gif

Tack för titten hos dig...jättekul att se va fint du hade rolleyes.gif
Kram wub.gif
Exotic
Vad härligt det såg ut med ert växthus och alla blommorna runt rolleyes.gif laugh.gif
Och dammen underbar,det är allt så att man blir lite avis *Ler Stort* biggrin.gif
Lycka till med allt och kom snart med nya bilder . smile.gif laugh.gif rolleyes.gif
Blomstertanten
Tänk att man kan få så fint i trädgården!

Underbara änglatrumpeter wub.gif
Hur bär man sig åt för att få dom att blomma? unsure.gif
Mina får bara jättestora blad, men inte en knopp i sikte!

Härlig damm !

Lycka till i fortsättningen ! Hoppas på fler bilder biggrin.gif

Hälsningar Blomstertanten
Hasse_h
Dammen blir säkert kanonbra när det växt till sig lite. Härligt! smile.gif
Lena
Hej alla
Det är ju jättekul att så många tittat in och tycker det blir bra, växthuset har vi själva ,dvs min make byggt av " lösvirke", det blir ett åttkantigt hus på ca 11 kvadrat med golv av rosa marktegel, det är tänkt att använda som kombinerat växt o lusthus. Det är målat med olja pigmenterat med engelskt rött och svart, hoppas det blir klart att plantera i nästa säsong, det går massor av gamla fönster, som vi fått på olika ställen, när han skall skära till dem vill jag lova att det blir mycket svärande, det har blivit flera skottkärror till glasmästarens kontainer, tur han bor nära.

Änglarna skärs ej ned mer än nödvändig på hösten, bor i ca 16 grader och ganska ljust, de blir omplanterade i mars och placerade i vanlig rumsvärme, i början av maj bor de på inglasad uteplats, de får passas för frost, från juni bor de ute, MASSOR av gödning och vatten.

Lena
Adri-Anne
Å, vilket underbart växthus. Precis ett sånt skulle jag vilja ha, och dammen var inte fy skam heller. Det är något annat än det lilla blänket jag har. Verkligen vackra bilder.
Är det så att du har vägarna ner till Småland någon gång och känner för att bygga ett stort växthus och förstora mitt blänk, kan du få adressen. Bara hör av dig. tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon