Hej
Vi håller på att bygga ett nytt åttkantigt växthus i trä och en ny damm, växthusbygget har pågått hela sommaren och våren men dammen började vi med för tre veckor sedan. Det har varit svårt att få till bra kanter men nu börjar det likna något, jag tänkte att ni på forumet vill se mina bilder , kolla om ni är nyfikna.
Lena zon 4 utanför Sundsvall
Malutten
02-08-2003, 20:35
Ooooo, va fint det blir!!!
Många fina blommor och dammen blir nog jätte bra.
Är växthuset en egen idé eller har ni köpt det så??
Blomstertanten
03-08-2003, 08:05
Tänk att man kan få så fint i trädgården!
Underbara änglatrumpeter
Hur bär man sig åt för att få dom att blomma?
Mina får bara jättestora blad, men inte en knopp i sikte!
Härlig damm !
Lycka till i fortsättningen ! Hoppas på fler bilder
Hälsningar Blomstertanten
Hasse_h
03-08-2003, 08:39
Dammen blir säkert kanonbra när det växt till sig lite. Härligt!
Hej alla
Det är ju jättekul att så många tittat in och tycker det blir bra, växthuset har vi själva ,dvs min make byggt av " lösvirke", det blir ett åttkantigt hus på ca 11 kvadrat med golv av rosa marktegel, det är tänkt att använda som kombinerat växt o lusthus. Det är målat med olja pigmenterat med engelskt rött och svart, hoppas det blir klart att plantera i nästa säsong, det går massor av gamla fönster, som vi fått på olika ställen, när han skall skära till dem vill jag lova att det blir mycket svärande, det har blivit flera skottkärror till glasmästarens kontainer, tur han bor nära.
Änglarna skärs ej ned mer än nödvändig på hösten, bor i ca 16 grader och ganska ljust, de blir omplanterade i mars och placerade i vanlig rumsvärme, i början av maj bor de på inglasad uteplats, de får passas för frost, från juni bor de ute, MASSOR av gödning och vatten.
Lena
Adri-Anne
04-08-2003, 07:45
Å, vilket underbart växthus. Precis ett sånt skulle jag vilja ha, och dammen var inte fy skam heller. Det är något annat än det lilla blänket jag har. Verkligen vackra bilder.
Är det så att du har vägarna ner till Småland någon gång och känner för att bygga ett stort växthus och förstora mitt blänk, kan du få adressen. Bara hör av dig.