Full version: Årets beställning
Hazel
Nu har vi nog bestämmt oss vad det blir för beställning i år tummenupp.gif

Eftersom vi båda är nybörjare på rosor så får nig gärna komma med kommentarer om nån av sorterna är "fruktansvärd" men jag tror jag har försökt välja sorter som inte får sjukdomar så lätt. Vi finns i zon 1

Blue moon (här funderade vi på blue bajou också)
Angel face
Gerbe rose
Silver jubilee
Oranges and lemons wub.gif
Kajsa
Bor man i zon 1 skulle jag också frossat i läckra, ömtåliga rosor. Kikade på dom hos Rosenposten, Orange & Lemons har jag varit väldigt nära att köpa för kruka, men så blev det andra randiga. Gerbe Rose ser bara för ljuvlig ut, så avundsjuk, den ska väl bli vacker när den kommer upp i 3 m. Har bara haft en blålila ros Blue Parfum och den var hemsk i färg och mest sjuk, men dina kan ju vara mycket bättre sorter.
Lycka till med rosorna rose.gif
Hazel
min mor har en blue parfume (hon som ska ha blue moon också) den verkade trivas bra hoss henne och jag tyckte den var riktigt fin i färgen med väldigt speciell doft. Men det kan ju som du säger bero på att vi finns i zon 1 med, jag hoppas bara att jag inte väljer allt för ömtåliga rosor crying.gif men det märker jag väl nu till våren om rosorna från förra året överlevt alls unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon