EricaH
Hej!
Är gravid med tid i maj och börjar redan bli stor och klumpig om magen!

Vad jag undrar är, visst kan man göra iordning växthuset inför sommaren nu!?
Återigen har jag glömt att ta bort min gräsfröpåse ur växthuset så nu har mössen kalasat och det ligger utspritt överallt. Tänkte redan nu gräva ur, fylla på med min kompostgödesel samt toppa med ny jord. Har läst/hört att man inte ska gödsla nu utan till våren för nu kommer gödslet lakas ur och alla näring är borta när det är dags att så.

Men jag tycker att det borde väl gälla mer rabatter som man har ute i regnet, att regnet drar med sig gödslet ner. Inte i ett växthus!

För visst går det väl att köpa bra jord nu hos Plantagen etc.?

*Ulrica*
Kör på! Smart att göra det redan nu när du orkar och har lust! Du tänker helt rätt angående alltihopa så vitt jag vet! Lycka till med allt!
EricaH
Hej! Slog sak i saken och var ute i söndags. Vi hade ju sol och det blev varmt och skönt i växthusen! Men jisses vad dessa små gräsfrön yr omking och hamnar överallt där de inte ska vara!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon