MariaS
Rena julafton. Inte mindre än 29 krukor har blivit planterade i. MAssor av Opuntior, Agave och Aloe och två små söta Drabor. (Ja Linus, de ska få komma ut.)
[attachment=11946:Kaktusar.jpg]
Nyss öppnade paket
[attachment=11947:Kaktusar1.jpg]
Planterade och klara
[attachment=11948:Kaktusar2.jpg]
Och bara för att visa. Jag har en hel del Aloe sen tidigare också. Detta är ungefär hälften. Allt får inte plats i källaren längre whistling.gif
Hannifer
Men jösses, vad många!

Jättefina!

Det ger en speciell känsla att öppna växtpaket smile.gif
Starfight
Ja det va ju ett helt gäng. Får man fråga var någonstans du har beställt dom?
MariaS
CITAT (Starfight @ 22-01-2008, 11:57) *
Ja det va ju ett helt gäng. Får man fråga var någonstans du har beställt dom?

Bland annat Wermland dessert och från en av våra odlamedlemmar
Azola
Snacka om lilla julafton!
Jag har aldrig vågat köpa några växter på detta sätt, men ju mer man följer er alla på Odla desto mer blir man sugen faktiskt.
sqrulan
tummenupp.gif Men det var inte dåligt,så många fina som du har där!Ska du ha dom som

inne växter eller ska du testa någon av dom ute?
MariaS
CITAT (sqrulan @ 22-01-2008, 15:03) *
tummenupp.gif Men det var inte dåligt,så många fina som du har där!Ska du ha dom som

inne växter eller ska du testa någon av dom ute?

Ja det är tänkt/påbörjat att det ska bli en ordentlig kaktusplantering i trädgården. Där tänkte jag även ha oliv och fikon. Väderkvarnspalmen får nog också flytta ut dit.

Resten åker i alla fall ut på sommaren i sin sommarsandlåda.
Starfight
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 13:09) *
Bland annat Wermland dessert och från en av våra odlamedlemmar

Ok. Jag handlade med av Wermland Dessert plants i sommras, några Opuntia att ha ute.
sqrulan
Vad spännande MariaS,kanske vi får se lite bilder till sommaren på din kaktusplantering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon