rosita
Det är mitt första år med växthus och jag har lite bråttom blush.gif När brukar ni sätta ut pelargoner i växthuset? Det beror väl både på ljus och värme? g.gif
MariaS
VA, blink.gif ska de inte vara där hela vintern whist.gif
[attachment=11963:Växthuset_08_01.1.jpg]
rosita
Jo, det är ju klart, om man har värme till dem så går det ju! Det har inte jag haft i vinter, men det blir förstås lite värme i vår.
MariaS
Värme och värme...
Ser bara till att det går under +4. Det är inte många gånger fläkten gått denna vintern här i alla fall.
Alexander-VG-zon3
mina är ute coolgleam.gif eller nästan ,, tog in dom i går kväll då det skulle bli frost .
renate
April/maj ställer jag mina i uterummet,då är det frostfritt där.Nu står de i hallen och snart kommer de på fönsterbänken i ljus och värme.
*Humlan*
Med tanke på hur milt det är så skulle man ju, rent teoretiskt, kanske kunna sätta ut sina pelargoner i växthuset redan nu? Fiberduk om de små liven på nätterna, och skulle dom varna för rikig kyla, så kan man ju kånka in alla igen....

Jag har ingen bubbelplast, är det någon mening att ha fläkt då? Det är ju så milt så jag har svårt att tro att fläkten går nämnvärt mycket ändå.... För alla mina lysrör kommer att vara ockuperade av frösådderna så jag har ingen belysning att ge mina pellisar...
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Humlan* @ 27-01-2008, 12:30) *
Med tanke på hur milt det är så skulle man ju, rent teoretiskt, kanske kunna sätta ut sina pelargoner i växthuset redan nu? Fiberduk om de små liven på nätterna, och skulle dom varna för rikig kyla, så kan man ju kånka in alla igen....

Jag har ingen bubbelplast, är det någon mening att ha fläkt då? Det är ju så milt så jag har svårt att tro att fläkten går nämnvärt mycket ändå.... För alla mina lysrör kommer att vara ockuperade av frösådderna så jag har ingen belysning att ge mina pellisar...

mina är ju ute . och jag har inget växthus eller fiberduk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon