Full version: Bildgalleri?
Lena zon 5
Hej!
Vet inte om jag missat kanske, men jag undrar om det finns någon "tråd" här i forumet som innehåller bilder från era trädgårdar. Som ett bildgalleri alltså? Skulle vara så himla roligt att se hur ni andra lagt upp era rabatter och trädgårdar rolleyes.gif
/Lena
Irene_L
Här har du en länk med några rundvandringar:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...hl=rundvandring
Krolliljan
De är lite spridda här finns några och här.
smile.gif

En del gamla fungerar tyvärr inte.
MariaS
Annars kommer det alltid lite småplock här och där...
Lena zon 5
Hej Irene!
Tack för ditt svar och en underbar rundtur i din trädgård! Otroligt vad mkt blommor du har, speciellt förtjust blev jag i dina liljor!
Mvh Lena
Irene_L
Tack så jättemycket!!! blush.gif
Ewa L
Tror att det är fler med mig som har en hel del bilder i de gamla albumen som vi inte orkat lägga över i de nya. Som jag ser det kan jag inte ens skicka en länk dit, annars hade jag en hel del bilder. Både växtbilder + lite projektbilder.
Lena zon 5
Oj, det är ju så man blir alldeles till sig när man ser hur fint alla ha det. Inser att jag har många år framför mig för att komma till något som gränsar till något så vackert.
Vi flyttade in 2005, sommaren 2006 var vi tvungna att gräva upp i princip hela tomten, med buskar, en rabatt och stora delar av gräsmattan pga dränering. Sommaren 2007 var den stora "grässåar och återställnings" sommaren. Men det är så mkt kvar att göra, och jag vill ha en massa fler buskar, träd och rabatter! Mer mer mer yahoo.gif

Försöker stoppa in bilder här så ser ni vad jag menar smile.gif Första bilden är från -06, de andra från -07.

[attachment=11966:dranering.jpg]
[attachment=11967:DSCF0825.jpg]
[attachment=11968:DSCF0829.jpg]
[attachment=11969:PICT0994.jpg]

Helen i Piteå Zon 5
Här är några bilder från min trädgård smile.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...&album=1716
Irene_L
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 21-01-2008, 20:01) *
Här är några bilder från min trädgård smile.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...&album=1716

Åhh Helen vilken härlig trädgård du har!! bravo.gif
cato
På min hemsida hittar ni det mesta av vår trädgård.
Irene_L
CITAT (Lena zon 5 @ 21-01-2008, 19:24) *
Oj, det är ju så man blir alldeles till sig när man ser hur fint alla ha det. Inser att jag har många år framför mig för att komma till något som gränsar till något så vackert.
Vi flyttade in 2005, sommaren 2006 var vi tvungna att gräva upp i princip hela tomten, med buskar, en rabatt och stora delar av gräsmattan pga dränering. Sommaren 2007 var den stora "grässåar och återställnings" sommaren. Men det är så mkt kvar att göra, och jag vill ha en massa fler buskar, träd och rabatter! Mer mer mer yahoo.gif

Försöker stoppa in bilder här så ser ni vad jag menar smile.gif Första bilden är från -06, de andra från -07.

[attachment=11966:dranering.jpg]
[attachment=11967:DSCF0825.jpg]
[attachment=11968:DSCF0829.jpg]
[attachment=11969:PICT0994.jpg]

Vad fint du har det Lena. tummenupp.gif Den 3-e bilden är ju helt underbar!!!!
kerstin z5-6
har liknande erfarenhet som du -smile.gif och nästan samma zon
Här kan du se min trädgård
Lena zon 5
Hej Kerstin!
Jag hittade din trädgård redan igår kväll och den hamnade direkt i mina "favoriter" så att jag ska hitta tillbaka. Speciellt intressant var din samling med perenna bilder, just för att vi som du skriver bor i samma zon!
Verkligen jättevackert och IMPONERANDE! blomma.gif
Mvh Lena
Marita i Vasa
Här kommer vår trädgård!
http://picasaweb.google.se/stenole9
tettan
KERSTIN- kollade på dina bilder lite, hur mådde du efter den där turen till växthuset i mars -barfota.
jag säjer då... stöllerier crazy.gif
HelenN
Här är en länk till min hemsida, där finns bilder på min trädgård & alla dess blommor.

http://home.gamman.se/helen/index.asp?id=880&mn=880
cato
Till Marita i Vasa!

Jag säger bara Whouuu! Vilken trädgård! och vilka bilder!
Jag har suttit nästan hela eftermiddagen och beundrat härligheten.
Vilken massa fina välmående växter.
Man börjar undra om du har obegränsat med hönsgödsel och egen plantskola?
Massor med fina klematissar. Hur många har ni egentligen?
Jag blev helt salig.

Simone
Även jag har en rundvandring. Inget märkvärdigt, förutom att jag försöker planera väl för att få den minimala ytan att verka större. http://picasaweb.google.se/Fritturhjartat/RundvandringHosMig
kerstin z5-6
ja vad tror du ? nageltjöln var bara förnamnet ..
Eva 33c
Vilken trevlig tråd!
Och vad fina trädgårdar ni har smile.gif
Jag har lagt ut några miljöbilder från min trädgård också. I sommar ska jag försöka ta lite mer såna bilder. Min trädgård känns lite "trasslig" i jämförelse med vissa andra. Men det kanske kan vara kul att se såna bilder också.
Mina bilder
Helen i Piteå Zon 5
En riktig 'toppentråd'
Vilka trädgårdsbilder! Vilka vackra trädgårdar det finns!
Lena zon 5
Det är ju "livsfarligt" att titta på alla sidor ni skickar länkar till. Man får ju ett "ha-begär" utan dess like crazy.gif
pleximaster
Om någon är intresserad så är Ni välkomna att titta i mina album. Våran trädgård ligger i Lund i anslutning till Rinnebäcksravinen vilket gör att vi har 7 meters höjdskillnad på våra 1600 kvm tomt, Skåne är inte platt!

När vi tog över den för 3 årsedan gick det inte att ens gå runt huset då den var så igenväst. Vi fick i princip börja om. Strukturen börjar falla på plats nu, häckar och ny planteringar av frukträd är gjorda (inte allt är med på bilderna) men till våren ska det planterar en rosen gård (Min roslista innehåller 30 rosor, måste be om löneförhöjning) och sedan ytterligare 200-300 plantor buxbom till häckar längs gångarna.

Vår trädgårdsvision kommer nog till sin rätt först om 10 år och framåt när de stora vedartade växterna kommit upp ordentligt. Jag älskar stora träd och försöker stamma upp dem så mycket som möjligt då ytan är begränsad. Vill skapa tak där ljuset ändå kan komma till under kronorna ett par timmar om dan. Till vår hjälp är att hela trädgården sluttar mot sydväst. Försöker på detta vis få ut det bästa av båda världar, både stora och karaktäristiska träd och låga blommande perenner. Vet inte om vi lyckas men det får framtiden utvisa. Det är ju detta som är kul med trädgård, det blir aldrig färdigt.

Tyvärr har jag inte listat ut hur man redigerar ordningen på bilderna så det är lite blandat både tidsmässigt och rumsligt. Bilderna tagna med enkel kamera i mobilen men nu har familjen (frun) investerat i en ny digital proffsystemkamera så i år ska det bli en riktig rundvandring med fina bilder (Ska be frun plåta!)

Albumet pleximaster med blandat från trädgården innehåller mest trädgård de äverig är mer trädgårdsprojekt. Håller på att jobba på en mer genomtänkt rundvandring som jag ska öppna så fort jag blir klar. Håll till godo.

http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...r&user=9317

mvh plexi
ASAH
Åh, vilka stora härliga trädgårdar många har! Jag har bara en lite "plätt" i Stockholm men den ger mig mycket glädje för det. Vi byggd huset 2000 så då var det bara en leråker med två räddade äppelträd.
Sommar -07 entreen.JPG
Krolliljan
Har nu prenumererat på denna tråden. Så underbara och inspirerande bilder. thanks.gif 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon