jenniepennie
Den här vill jag ha:
http://www.nelson.se/shop/custom/prod.aspx...0&refcode=p

Men jag fattar inte hur man handlar, eller går det inte på nätet? Om det bara går att köpa via återförsäljare, hur vet man vilka de är?? confused.gif unsure.gif
Lady Hamilton
Det går nog inte att handla på denna sida men bl.a här kan du handla deras produkter
L:A Fiskaregatan

Huvudsidan

Lilla Fiskare
jenniepennie
Tack! Den fanns faktiskt där. Är 50 penningar ett vanligt pris för dahliaknölar? Hade ju tänkt mig lite olika, och inte bara en av varje... g.gif
Margith
Nu vet jag inte vad det är för Dahlia du vill ha, men 50,- är nog ett ganska normalt pris för en knöl.

Men du, Dahlior är busenkla att fröså! För 50,- får du många fröer och en hel drös med knölar att övervintra nästa år biggrin.gif
Lady Hamilton
Det är nog ett ganska normalt pris tror jag Men jag såg att det även fanns 'fler pack' av vissa sorter Vilken/vilka Dahlia(or) är du intresserad av?
kerstin z5-6
nelsons ingår ofta i ställen som Plantagen , Blomsterlandet och granngården s standardsortiment
Iza
Nej!
Men du kan handla deras produkter från www.varendsbar.nu
HelenN
Ojj, ligger verkligen dahliaknölarna på 50 lappen???!!! Tyckte det lät dyrt men det stämmer ju! Kolla i annonser här på forumet, samt på tradera, för där kan du göra kap. Sen är det ju enkelt att köpa blommande sommardahlior som du sedan spar.....och de brukar ju inte va så dyra.
jenniepennie
Men... Trodde jag hade länkat till den dahlian jag ville ha...
http://www.nelson.se/shop/custom/prod.aspx...0&refcode=f

Provar igen ^^^

Kan man verkligen fröså alla dahlior? Kan nog bli svårt att hitta frön till den där eftersom den är en nyhet?

Ne, jag får inte hela länk-koden att visas. Den heter iaf See Wood Glorie.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (lämås @ 22-01-2008, 13:55) *
Ojj, ligger verkligen dahliaknölarna på 50 lappen???!!! Tyckte det lät dyrt men det stämmer ju! Kolla i annonser här på forumet, samt på tradera, för där kan du göra kap. Sen är det ju enkelt att köpa blommande sommardahlior som du sedan spar.....och de brukar ju inte va så dyra.

Det ligger 2 dahliaknölar i 50kr påsarna hos Lilla fiskaregatan och 25kr st är inte dyrt med tanke på att man har stor chans att få sortäkta vara + friska knölar (ska man handla större mängder tror jag att det är ännu billigare hos Verberghe)

CITAT (jenniepennie @ 27-01-2008, 12:05) *
Men... Trodde jag hade länkat till den dahlian jag ville ha...
http://www.nelson.se/shop/custom/prod.aspx...0&refcode=f

Provar igen ^^^

Kan man verkligen fröså alla dahlior? Kan nog bli svårt att hitta frön till den där eftersom den är en nyhet?

Ne, jag får inte hela länk-koden att visas. Den heter iaf See Wood Glorie.

Nej man kan inte fröså alla dahliasorter så vill man ha speciella sorter kan man behöva köpa knölar.
jenniepennie
Jaha. Jag som trodde att "Lök/förp: 1" betydde att det var en lök per förpackning confused.gif Lägger de i en extra alltså?
Åsa, mälardalen zon 2
På de sorter jag kollade på hos lilla fiskaregatan som kostade runt 50kr så står det antal/förp 2st men det är klart är det någon raritet så kanske de tar högre pris (tillgång och efterfrågan styr ju priserna till viss del) jag har inte kollat hela sortimentet men det lät på tidigare inlägg att alla dahlior kostade minst 50kr per knöl och det gör de inte.
jenniepennie
Okidok. Var ju bara tvungen. wink.gif Hoppas du inte tog illa upp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon