Full version: När så fröer?
Veganvarg
Hej!

Nu när dagarna blir ljusare så vaknar min biologiska klocka, och jag får sån stark lust att sätta fröer och pyssla med små plantor! bravo.gif

Jag har tänkt sätta olika krukväxter (att ha inomhus), och jag använder inte så mycket konstgjord belysning.
Är det för mörkt ännu att sätta fröer? (Jag bor i södra Dalarna).

Mvh
/Ylva
gunvor
hade funderingar på att pussla ihop ett miniväxthus i dag - men vad kan man så??
Brukar så tomater väldigt tidigt och dom blir jättelånga och fula o icka användbara - men dom har ju nån slags växtglädje! Kan växter vara glada?
kerstin z5-6
Utan ljus blir de inte så roliga -Du har inte ett gammalt lysrör med armatur liggande >?-de gör en enorm skillnad
Krukväxter kan då sås året om , perenner nu
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (gunvor @ 21-01-2008, 21:41) *
hade funderingar på att pussla ihop ett miniväxthus i dag - men vad kan man så??
Brukar så tomater väldigt tidigt och dom blir jättelånga och fula o icka användbara - men dom har ju nån slags växtglädje! Kan växter vara glada?

Så väldigt tidigt brukar man inte behöva så tomat, de blir finare om man väntar (det är för dåligt ljus ifall man börjar tidigt) det brukar vara lagom att så tomat ca 6-8v innan utplantering.

Basilika brukar dock funka hyfsat bra att börja så tidigt och sedan kan man så flera omgångar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon