|
Lena zon 5
22-01-2008, 12:31
Älskar man blommor är det ju omöjligt att inte köpa på sig för mkt fröpåsar, trots att man i slutändan kanske inte ens får plats med alla i sålådorna Själv fick jag en bunt fröpåsar med posten idag, så det är lilla julafton! Mvh Lena
 men man ska ju helst hinna ta hand om fröna också, förra året fick jag inte ner allt i jorden
 Konstigt det där med frön, de har nog någon sorts inbygd magnetisk förmåga. Ska jag hålla i dig på lördag... Ah du får nog hålla i mig istället...
Marina i Hällekis
22-01-2008, 13:16
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 13:12)   men man ska ju helst hinna ta hand om fröna också, förra året fick jag inte ner allt i jorden  Det är det som är problemet med habegär Funderade vad jag skulle göra av alla sådder efter min första beställning denna säsongen, ändå har det blivit ytterligare tre beställningar
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 13:16)   Konstigt det där med frön, de har nog någon sorts inbygd magnetisk förmåga. Ska jag hålla i dig på lördag... Ah du får nog hålla i mig istället... Vi kanske kan hålla i varandra, gömma plånbok, bindel för ögonen, bomull i öronen, tape runt händerna och munnen
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 14:39)  Vi kanske kan hålla i varandra, gömma plånbok, bindel för ögonen, bomull i öronen, tape runt händerna och munnen  ... men inte förrän vi blivit av med våra egna grejer först...
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 14:47)  ... men inte förrän vi blivit av med våra egna grejer först... Har inga egna grejer, men jag har pengar med mig
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 14:50)  Har inga egna grejer, men jag har pengar med mig  Helt klart ett dilemma. Men om du handlar av mig först, så kan jag hålla i din plånbok sen
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 14:39)  Vi kanske kan hålla i varandra, gömma plånbok, bindel för ögonen, bomull i öronen, tape runt händerna och munnen  Det är nog en syn för gudarna det...  Ciczi
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 14:51)  Helt klart ett dilemma. Men om du handlar av mig först, så kan jag hålla i din plånbok sen 
skogstroll
23-01-2008, 12:22
oj oj vad nära det var idag, stod o höll i Weibulls frönyheter (som såklart kostar extra mycket bara för att de är nyheter...) men jag STOD EMOT (tack vare att jag är luspank)  ska beställa nån annanstans istället. Men de hade en del intressanta chilisorter från Örtagården, www.ortagarden.com, som jag måste kolla
Jaaa! Håll i varandra så kan jag köpa alla fröer För jag behöver verkligen fylla förråden.. NOT
Vem skulle köpa fröer...jag hade ju massor!! Men kanske för lite blått..Allers trädgård hade bilder på blåsenap och en facelia...dom skulle passa in..och så beställer jag..och så irrar jag iväg bland alla frestande sorter på Rara växter! På Impecta var jag bara intresserad av renfana...men på nåt sätt så dök det upp så mycket annat "måste ha"! Kan tycka att jag borde nöja mej med minsta orderbelopp, men som jag läste i nåt annat inlägg....det verkar som om datorn beställer själv! Cosmos
CITAT (Bettis @ 22-01-2008, 14:39)  Vi kanske kan hålla i varandra, gömma plånbok, bindel för ögonen, bomull i öronen, tape runt händerna och munnen  Hohoho ... Under armbågarna då? Där går de att klämma fast. *vet* Men framför allt är det något försäljningstrix, det är jag övertygad om. Fröpåsar, liksom blommor och plantor, är dresserade att hoppa på människor, och liksom "fästa vid dem" (magnetiskt?), klistra sig fast och inte gå att lossa hur man än försöker slita loss dem. Inte förrän de är betalda och har kommit med hem, då lossnar de hur oskyldigt som helst...
Hur blev det så här igen!!! Är hemma från jobbet med nån ÖLI och feber...tyckte jag var lite piggare efter att ha sovit nästan 3 dygn...så jag satte mej vid datorn...kollade mest på gamla sidor om pallkragar...men hur det nu var så hamnade jag i Odlas fröerbjudande...och så klart det dök upp blommor som jag inte kan leva utan!! Suck... fast nu kan jag kanske skylla på febern!!!
lyckero
29-01-2008, 19:30
Visst är det härligt med sådana kompisar! Och fröer kan räcka till nästan hur många som helst om man bara letar noga. Lyckero
Maria_z5
29-01-2008, 21:46
Någon/några här skrev att fröer är små lyckopiller och det verkar som att alla håller på att göra sig extra lyckliga här. Delad glädje är dubbel glädje som ni vet. /Maria
Ja! Lyckopiller utan biverkningar... Eller
CITAT (Wilmer @ 01-02-2008, 19:45)  Ja! Lyckopiller utan biverkningar... Eller  Biverkningar... hmm... skulle vara att pillerna ger ökad aptit på fler då.. Ciczi
Åsa zon 3
03-02-2008, 15:27
Jag har handlat ungefär 20 påsar med olika sommarblommor och det var bara sånt som slank ner i korgen i blomsterhandeln när jag var in och skulle hämta frökatalogerna... Jag som skulle satsa på perenner i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|