Min ögon är irriterade och det skaver i dom som om det fanns ngt skräp i dom fast det inte gör det.
Jag var hemma från jobbet för influensa i förra veckan men nu är jag frisk igen. Dock är ögonen inte pigga ännu.
Är det någon som känner igen problemet? Är det någon som har en bra huskur?
Kanske har du torra ögon ... finns droppar att köpa på apoteket
bra också om man får irriterade ögon när man jobbar vid datorn.
Ophelia
23-01-2008, 10:54
Jag håller med Netha att du kanske skulle ta och skaffa dig ögondroppar och köra en liten kur. Jag har själv haft problem och använde Visine (finns för olika problem). Hade då fått allergiutslag i hela ansiktet och ögonen blev väldigt torra. Upplevde definitivt lindring för ögonen (men blev givetvis inte bra utan fick medicinera med cortison) och det var toppen. Du har säkert bara fått obalans och det brukar kunna rätta till sig efter egenvård. Det finns en hel uppsjö av ögondroppar och gel att välja på. Är det så att du upplever att du kanske har en vagel eller början på någon inflammation så kan du testa Noviform. Det finns receptfritt på Apoteket.
Lycka till!
receptfritt från kylskåpet - en skiva gurka på varje öga.
ligga stilla på skön soffa och njuta av behaglig musik
Använder själv Apotekets ARTELAC ögondroppar (mot torra ögon)
Blir lätt irriterad och får klåda i ögonen, det mesta beror nog på att jag ock katten myser på nära håll...(men va gör man inte, när man har världens mysigaste pälsboll hängande som en boa runt halsen)
Eva-Helene
23-01-2008, 11:34
Använda, fuktiga tepåsar på ögonlocken några minuter lindrar (tills du varit på apoteket!)
Det där med gurka och go musik lät trevligt

Och båda grejerna finns hemma! Te i påse har vi tyvärr inte hemma
Annars får det bli besök på Apoteket då.
myskmadra
23-01-2008, 16:50
Kolla in
www.antigympa.nu ;
övningarna 7 och 15 under "ÖVNINGAR"
Jättesköna för trötta och ansträngda ögon.
mamamaggan
23-01-2008, 17:16
Säger också Apoteket . Använder själv en gel på natten . Du kan ju prova iaf , det kan ju vara så att dina ögen är irriterade/torra efter din förkylning. Har en son med allergi och han tar också droppar och gel när det är som värst. Lycka till hur du än gör!
netaave
23-01-2008, 17:19
Kanske det behövs lite sömn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.