Bettis
Råna en postterminal g.gif undrar hur många frimärken dom fick g.gif dom har väl inga frimärken där heller g.gif usch ja och dessa förstörda bilar, alla poliser (som kunde gjort något vettigt i stället) vad kostar inte detta???? ja, jag pratar naturligt vis om Göteborg där jag nästan bor. Undra vilken dom är coolgleam.gif
gunvor
verkar fånigt - det kan ju knappast vara lönande - nån slags genrep för ngt större??
Bettis
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 16:48) *
verkar fånigt - det kan ju knappast vara lönande - nån slags genrep för ngt större??

naughty.gif ingen dum tanke tummenupp.gif
Piccante
Jag är dåligt uppdaterad på detta om postrånet, fick de inget byte av värde då? unsure.gif annars verkar det helt obegripligt att råna posten om det inte vore för att komma över kontanter (fast det skickar man inte med brev iofs) eller postväxlar som man kan växla in mot kontanter.

Såg bara på löpsedlarna att de gripna hade kopplingar till något kriminellt gäng.
Bee
Ja, dom där gängen fläckar onekligen ner Göteborgs rykte rejält. Det var säkert avsikten också att hitta på det samma dag som Kronprinsessan och Al Gore var här.

För inte drar dom väl igång en sån apparat för att någon ångrade att dom hade skickat ett brev slap.gif
mamamaggan
CITAT (Bee @ 23-01-2008, 17:07) *
För inte drar dom väl igång en sån apparat för att någon ångrade att dom hade skickat ett brev slap.gif

Säg inte det! Man vet aldrig hur de tänker.

Funderar också på vad de var ute efter. Kanske något som polisen inte vill tala om. Vem vet?

Rättat stavfel
Bettis
CITAT (Markus_H @ 23-01-2008, 16:57) *
Jag är dåligt uppdaterad på detta om postrånet, fick de inget byte av värde då? unsure.gif annars verkar det helt obegripligt att råna posten om det inte vore för att komma över kontanter (fast det skickar man inte med brev iofs) eller postväxlar som man kan växla in mot kontanter.

Såg bara på löpsedlarna att de gripna hade kopplingar till något kriminellt gäng.

Posten har ju inget med pengar att göra idag, det heter Svensk Kassaservice dom sköter pengarna. Har inte framkommit ännu vad/om dom tog något, MYSKO ÄR DET!!
gunvor
Tror det är i morgon torsdag som Stina i sitt Debattprogram har lite info om de olika gängen!

Håller fast vid min teori / genrep. Det var ju inga riktiga bomber - det var attrapper!
Bettis
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 17:48) *
Tror det är i morgon torsdag som Stina i sitt Debattprogram har lite info om de olika gängen!

Håller fast vid min teori / genrep. Det var ju inga riktiga bomber - det var attrapper!

Som jag sa tidigare ingen dum tanke, undrar om polisen har tänkt på den giggle.gif
mamamaggan
Såg just på nyheterna att de bara var ute efter viss försändelser. Så de skulle väl bara ta tillbaka brev som inte skulle blivit skickade då? confused.gif
Monica M zon 4
Jag misstänker starkt att de var ute efter mina odla-fröer!! De borde ha hamnat i Göteborg nu i veckan! Grrr. angry.gif Dumma rånare! Vad ska jag nu så?!
mamamaggan
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-01-2008, 18:38) *
Jag misstänker starkt att de var ute efter mina odla-fröer!! De borde ha hamnat i Göteborg nu i veckan! Grrr. angry.gif Dumma rånare! Vad ska jag nu så?!

Så var det naturligtvis! slap.gif

Ja man kan ju undra vad det var som krävde så mycket " oväsen" ?!
Bettis
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-01-2008, 18:38) *

rotfl.gif rotfl.gif min mage så jag skrattar rotfl.gif
Wilmer
rotfl.gif

Tipsa polisen om din frö-teori, SNÄLLA!!
ingrid fuxwall
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 16:48) *

Hade du tänkt den tanken innan jag sa det till dig giggle.gif
Gossen Ruda
Förmodligen har dom hört talas om frö-banker och trott att frön kan vara värdefulla.

Eller om man skall vara allvarlig så har det antingen varit något mycket värdefullt som funnits i posten, vilket förutsätter insidesinformation, eller så var det en ren chansning. Vi får kanske veta i framtiden.
gammelnalle
inga vanliga BUS-FRÖN precis...

coolgleam.gif

b

Netha
När nyheten kablades ut ... kom tanken att detta var ett gäng gangsters som sonderade terrängen.
kollade polisens agerande och kapacitet vid sådan händelse och sedan finjusterar de och snart slår till "på riktigt"

Hoppas vid Gud att jag har fel.
gunvor
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-01-2008, 19:50) *
Hade du tänkt den tanken innan jag sa det till dig giggle.gif

Om du anser att jag knyckt din idé så ber jag så mycket om ursäkt slap.gif
det återstår väl att se vad det var om vi någonsin får veta det!
Gossen Ruda
CITAT (Netha @ 23-01-2008, 22:04) *
När nyheten kablades ut ... kom tanken att detta var ett gäng gangsters som sonderade terrängen.
kollade polisens agerande och kapacitet vid sådan händelse och sedan finjusterar de och snart slår till "på riktigt"

Hoppas vid Gud att jag har fel.

Risken finns men jag tror inte det ligger till så. Dels så får polisen också chans att finslipa sin taktik och bli bättre. Dels så kommer med säkerhet flera av dom inblandade att hamna i fängelse och då drabbas planerna hårt.
Bee
Jag tycker faktiskt att händelseutvecklingen i Göteborg senaste året är riktigt otäck! Och båda sidor "slipar knivarna".
Vad vill dom egentligen dom där anarkistiska kriminella typerna!?
Och fängelse - ja det är väl ett litet nödvändigt andrum för dom. Ett tillfälle att varva ner och träffa kompisar och ha det gott. Helpension och allt gratis.
Dom ser det nog inte som straff för lagen s****r dom i fullständigt, det har vi ju sett.
Och det är det jag tycker är otäckt. Vad finns det då för medel att stoppa dom om lagen inte räcker till?
Senaste händelsen ser onekligen ut som ett genrep. Man bävar.
Bettis
CITAT (Bee @ 24-01-2008, 10:12) *
Senaste händelsen ser onekligen ut som ett genrep. Man bävar.

Usch ja hoppas inte ni har rätt crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon