|
Råna en postterminal  undrar hur många frimärken dom fick  dom har väl inga frimärken där heller  usch ja och dessa förstörda bilar, alla poliser (som kunde gjort något vettigt i stället) vad kostar inte detta???? ja, jag pratar naturligt vis om Göteborg där jag nästan bor. Undra vilken dom är
verkar fånigt - det kan ju knappast vara lönande - nån slags genrep för ngt större??
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 16:48)  verkar fånigt - det kan ju knappast vara lönande - nån slags genrep för ngt större??  ingen dum tanke
Piccante
23-01-2008, 16:57
Jag är dåligt uppdaterad på detta om postrånet, fick de inget byte av värde då?  annars verkar det helt obegripligt att råna posten om det inte vore för att komma över kontanter (fast det skickar man inte med brev iofs) eller postväxlar som man kan växla in mot kontanter. Såg bara på löpsedlarna att de gripna hade kopplingar till något kriminellt gäng.
Ja, dom där gängen fläckar onekligen ner Göteborgs rykte rejält. Det var säkert avsikten också att hitta på det samma dag som Kronprinsessan och Al Gore var här. För inte drar dom väl igång en sån apparat för att någon ångrade att dom hade skickat ett brev
mamamaggan
23-01-2008, 17:10
CITAT (Bee @ 23-01-2008, 17:07)  För inte drar dom väl igång en sån apparat för att någon ångrade att dom hade skickat ett brev  Säg inte det! Man vet aldrig hur de tänker. Funderar också på vad de var ute efter. Kanske något som polisen inte vill tala om. Vem vet? Rättat stavfel
CITAT (Markus_H @ 23-01-2008, 16:57)  Jag är dåligt uppdaterad på detta om postrånet, fick de inget byte av värde då?  annars verkar det helt obegripligt att råna posten om det inte vore för att komma över kontanter (fast det skickar man inte med brev iofs) eller postväxlar som man kan växla in mot kontanter. Såg bara på löpsedlarna att de gripna hade kopplingar till något kriminellt gäng. Posten har ju inget med pengar att göra idag, det heter Svensk Kassaservice dom sköter pengarna. Har inte framkommit ännu vad/om dom tog något, MYSKO ÄR DET!!
Tror det är i morgon torsdag som Stina i sitt Debattprogram har lite info om de olika gängen!
Håller fast vid min teori / genrep. Det var ju inga riktiga bomber - det var attrapper!
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 17:48)  Tror det är i morgon torsdag som Stina i sitt Debattprogram har lite info om de olika gängen!
Håller fast vid min teori / genrep. Det var ju inga riktiga bomber - det var attrapper! Som jag sa tidigare ingen dum tanke, undrar om polisen har tänkt på den
mamamaggan
23-01-2008, 18:16
Såg just på nyheterna att de bara var ute efter viss försändelser. Så de skulle väl bara ta tillbaka brev som inte skulle blivit skickade då?
Monica M zon 4
23-01-2008, 18:38
Jag misstänker starkt att de var ute efter mina odla-fröer!! De borde ha hamnat i Göteborg nu i veckan! Grrr.  Dumma rånare! Vad ska jag nu så?!
mamamaggan
23-01-2008, 18:42
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-01-2008, 18:38)  Jag misstänker starkt att de var ute efter mina odla-fröer!! De borde ha hamnat i Göteborg nu i veckan! Grrr.  Dumma rånare! Vad ska jag nu så?! Så var det naturligtvis! Ja man kan ju undra vad det var som krävde så mycket " oväsen" ?!
CITAT (Monica M zon 4 @ 23-01-2008, 18:38)  Jag misstänker starkt att de var ute efter mina odla-fröer!! De borde ha hamnat i Göteborg nu i veckan! Grrr.  Dumma rånare! Vad ska jag nu så?!  min mage så jag skrattar
Tipsa polisen om din frö-teori, SNÄLLA!!
ingrid fuxwall
23-01-2008, 19:50
CITAT (gunvor @ 23-01-2008, 16:48)  verkar fånigt - det kan ju knappast vara lönande - nån slags genrep för ngt större?? Hade du tänkt den tanken innan jag sa det till dig
Gossen Ruda
23-01-2008, 20:07
Förmodligen har dom hört talas om frö-banker och trott att frön kan vara värdefulla.
Eller om man skall vara allvarlig så har det antingen varit något mycket värdefullt som funnits i posten, vilket förutsätter insidesinformation, eller så var det en ren chansning. Vi får kanske veta i framtiden.
gammelnalle
23-01-2008, 21:49
inga vanliga BUS-FRÖN precis... b
När nyheten kablades ut ... kom tanken att detta var ett gäng gangsters som sonderade terrängen. kollade polisens agerande och kapacitet vid sådan händelse och sedan finjusterar de och snart slår till "på riktigt"
Hoppas vid Gud att jag har fel.
CITAT (ingrid fuxwall @ 23-01-2008, 19:50)  Hade du tänkt den tanken innan jag sa det till dig  Om du anser att jag knyckt din idé så ber jag så mycket om ursäkt det återstår väl att se vad det var om vi någonsin får veta det!
Gossen Ruda
24-01-2008, 07:47
CITAT (Netha @ 23-01-2008, 22:04)  När nyheten kablades ut ... kom tanken att detta var ett gäng gangsters som sonderade terrängen. kollade polisens agerande och kapacitet vid sådan händelse och sedan finjusterar de och snart slår till "på riktigt"
Hoppas vid Gud att jag har fel. Risken finns men jag tror inte det ligger till så. Dels så får polisen också chans att finslipa sin taktik och bli bättre. Dels så kommer med säkerhet flera av dom inblandade att hamna i fängelse och då drabbas planerna hårt.
Jag tycker faktiskt att händelseutvecklingen i Göteborg senaste året är riktigt otäck! Och båda sidor "slipar knivarna". Vad vill dom egentligen dom där anarkistiska kriminella typerna!? Och fängelse - ja det är väl ett litet nödvändigt andrum för dom. Ett tillfälle att varva ner och träffa kompisar och ha det gott. Helpension och allt gratis. Dom ser det nog inte som straff för lagen s****r dom i fullständigt, det har vi ju sett. Och det är det jag tycker är otäckt. Vad finns det då för medel att stoppa dom om lagen inte räcker till? Senaste händelsen ser onekligen ut som ett genrep. Man bävar.
CITAT (Bee @ 24-01-2008, 10:12)  Senaste händelsen ser onekligen ut som ett genrep. Man bävar. Usch ja hoppas inte ni har rätt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|