Stevick
Jag vill ju då ha ett jätteväxthus, och planerar för fulla muggar! Har fått tipsen att isolera grunden ordentligt med frigolitskivor och det har jag planerat sedan tidigare...

Det som jag tänkt var att ha en vinranka nergrävd i golvet, men hur gör man rent praktiskt då? bara spara en del av marken och så fylla med jord? confused.gif
rosita
Ja, precis som du säger... spara en del av marken och fylla på med jord just där du ska ha vinrankan. flirting.gif
Stevick
hehe oki, då kanske jag skall börja lita lite mer på mig själv smile.gif
Mu i myllan
Det finns ytterligare ett alternativ: Sätt rankan i ett stort kärl. Finns gigantiska krukor i terrakotta. Min står i en bamse på 50 liter och den mår hur bra som helst. Gräver du ner den i marken och leder ut roten utanför så kommer den inte igång lika tidigt på våren så akta dig för den tabben. Om du inte ska ha hela huset uppvärmt så räcker det kanske att isolera halva golvet. I så fall kan du ju sätta rankan i skarven mellan de två avdelningarna. Förstår du hur jag menar?
Stevick
juup, förstår hur du menar... Ja, det e mycket planering... men det e roligt... hoppas kunna få goa vindruvor sen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon