|
Full version: Bråk och tjafs
Gudrun i Göteborg
23-01-2008, 20:48
Nu har jag nästan gett upp här. Tyckte Odla var toppen när jag började, med härliga människor och kul prat. Raka puckar utan personpåhopp.
Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex.
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-01-2008, 20:48)  Nu har jag nästan gett upp här. Tyckte Odla var toppen när jag började, med härliga människor och kul prat. Raka puckar utan personpåhopp.
Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex. Det känns som du just startat en tråd som borde märkas "Tjafs" Gita
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-01-2008, 20:48)  Nu har jag nästan gett upp här. Tyckte Odla var toppen när jag började, med härliga människor och kul prat. Raka puckar utan personpåhopp.
Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex. Äh, bry dig inte…Jag tror att debattörerna i de trådar där det hettar till har stort nöje av sammandrabbningarna……Varför skulle man annars ta upp kontroversiella ämnen på ett trädgårdsforum  . Jag måste erkänna att även om jag inte lägger mig i, ofta inte ens förstår vad man egentligen debatterar har jag ibland nöje av att läsa trådarna…..och när jag ledsnar låter jag bli att läsa. /Anki
ingrid fuxwall
23-01-2008, 21:00
CITAT (Gita @ 23-01-2008, 20:53)  Det känns som du just startat en tråd som borde märkas "Tjafs" Gita Instämmer
Gudrun i Göteborg
23-01-2008, 21:03
CITAT (Gita @ 23-01-2008, 20:53)  Det känns som du just startat en tråd som borde märkas "Tjafs" Gita Bra förslag  Borde gjort det ju.
Verkar vara ett intressant ämne. Just nu 11 st användare.
Krolliljan
23-01-2008, 21:07
Jag läser och skriver i trädgårdstrådar OCH det som en del kallar tramstrådar ( ngn form av värdering?  ). Jag är normalt sett även en diskussionsglad människa men har bara skrivit två gånger i debatttrådar p g a att vi sitter så här utspridda över landet, annonyma, känner inte varandra och språket, speciellt det skrivna, är så lätt att missuppfatta. Det är lätt att missuppfatta även om man känner varandra. Jag läser däremot, fast bara såvida det inte är personangrepp.
Dito Verde
23-01-2008, 21:07
Undrar om det inte är en typiskt säsongsbunden sjukdom som florerar? Det är en bristsjukdom tror jag. Brist på trädgårdsarbete. Den kan ge symtom som liknar grälsjuka.
Rättat stavfel
CITAT (Dito Verde @ 23-01-2008, 21:07)  Undrar om det inte är en typiskt säsongsbunden sjukdom som florerar? Det är en bristsjukdom tror jag. Brist på trädgårdsarbete. Den kan ge symtom som liknar grälsjuka. Rättat stavfel
Aqvakul
23-01-2008, 21:20
Möjligen kunde man ha en särskild avdelning som kunde heta typ "debatt", där kontroversiella och känsliga frågor får ventileras i mer eller mindre furios anda. Rubriken "småprat" antyder ju lite mer lättsamma teman. Då skulle det kanske bli lättare att välja och hamna rätt bland trådarna.
Krolliljan
23-01-2008, 21:22
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 21:20)  Möjligen kunde man ha en särskild avdelning som kunde heta typ "debatt", där kontroversiella och känsliga frågor får ventileras i mer eller mindre furios anda. Rubriken "småprat" antyder ju lite mer lättsamma teman. Då skulle det kanske bli lättare att välja och hamna rätt bland trådarna.
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 21:20)  Möjligen kunde man ha en särskild avdelning som kunde heta typ "debatt", där kontroversiella och känsliga frågor får ventileras i mer eller mindre furios anda. Rubriken "småprat" antyder ju lite mer lättsamma teman. Då skulle det kanske bli lättare att välja och hamna rätt bland trådarna. Vet du, DET tror jag vore en toppenidé!
*Stintan*
23-01-2008, 21:23
Fånigt Tror inte att någon med flit startar en "påhoppartråd". Även kontroversiella ämnen måste kunna få diskuteras på Odla. Det kan spåra ur i vilken tråd som helst om det dyker upp någon som inte kan hålla fingrarna i styr.
Aqvakul
23-01-2008, 21:30
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 21:23)  Fånigt Tror inte att någon med flit startar en "påhoppartråd". Även kontroversiella ämnen måste kunna få diskuteras på Odla. Det kan spåra ur i vilken tråd som helst om det dyker upp någon som inte kan hålla fingrarna i styr. jag hade nog inte tänkt mig att det skulle kallas för "påhoppartråd" - förslaget var "debatt"
aanderss
23-01-2008, 21:37
Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex. Om du ger upp kommer jag att sakna dig
Ibland blir det bråk och tjafs, sånt är livet helt enkelt.
aanderss
23-01-2008, 21:38
bråk o tjafs förekommer på alla forum skulle jag tro
Krolliljan
23-01-2008, 21:40
Det gör det. Jag provade ett annat forum i höstas och det var bråk där med.
ingrid fuxwall
23-01-2008, 21:41
CITAT (aanderss @ 23-01-2008, 21:38)  bråk o tjafs förekommer på alla forum skulle jag tro Nog är det så men det finns få ställen där taket är så högt som här på odla - glöm inte det. ingrid
Uppenbarligen är det ett väldigt intressant ämne detta med bråk och tjafs. Trådarna brukar bli jättelånga och läsarantalet kolossalt stort...
*Stintan*
23-01-2008, 21:51
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 21:30)  jag hade nog inte tänkt mig att det skulle kallas för "påhoppartråd" - förslaget var "debatt"  Äsch jag svarade ju trådskaparen  men ibland är jag så långsam att posta så det hinner komma inmassor med inlägg emellan. Skulle såklart citerat. CITAT (Anma @ 23-01-2008, 21:46)  Uppenbarligen är det ett väldigt intressant ämne detta med bråk och tjafs. Trådarna brukar bli jättelånga och läsarantalet kolossalt stort...  Annars tycker nog jag att tramstrådarna brukar bli betydligt längre måste jag säga så det kanske är så att ombyte förnöjer.
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 21:51)  Annars tycker nog jag att tramstrådarna brukar bli betydligt längre måste jag säga så det kanske är så att ombyte förnöjer. Denna tråd har haft snart lika många läsare på drygt en timme som årets svammeltråd sedan den startades 16/1. Meningslösa tråden är visserligen långt större både i antal skribenter och antal läsare.
Såna här trådar är bra ämne om man studerar människors beteende.
håller nog med om att klimatet är relativt högt här... och jag tror att debatt/tjafstrådarna är både säsongsbundna. intressanta att läsa tycker jag med, då man samtidigt lär sig hur man ska och inte ska uttrycka sig i skrift... utan kroppspråket och ansiktsuttrycken, är det lätt att det blir missförstånd
Gudrun i Göteborg
23-01-2008, 22:32
CITAT (pejori @ 23-01-2008, 22:19)  utan kroppspråket och ansiktsuttrycken, är det lätt att det blir missförstånd Mmm. Så är det säkert. Vad jag menade med tråden var inte att märka tramstrådar (de är ju kul ju!) utan de trådar som går ut på att medlemmar hoppar på varandra på olika sätt. Personangrepp, alltså.
Vad handlar tråden om???just det ingenting...................Som någon sa innan det är säsongsbetonat,inget att göra i trädgården,men alla längtar till våren.Tråden är meningslös ändå har det blivit 2 sidor.
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-01-2008, 22:32)  Mmm. Så är det säkert.
Vad jag menade med tråden var inte att märka tramstrådar (de är ju kul ju!) utan de trådar som går ut på att medlemmar hoppar på varandra på olika sätt. Personangrepp, alltså. förstår vad du menar ibland får man sitta på händerna så man inte säger/skriver något man sedan får ångra, men det är lätt gjort när känslorna är i svallning
Läste första och sista inlägget i tråden och kan bara le åt det hela.  Ser ut som att just de som kommer med klagomål mot vissa trådar... är de som läser och finner nöje i alla dem.
Hannele
23-01-2008, 22:40
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 23-01-2008, 20:48)  Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex. Alltid de mest besökta och mest lästa trådar.
CITAT (Netha @ 23-01-2008, 22:38)  Läste första och sista inlägget i tråden och kan bara le åt det hela.  Ser ut som att just de som kommer med klagomål mot vissa trådar... är de som läser och finner nöje i alla dem.  Jag har inte klagat i denna tråd, bara kostaterat hur det är, jag läser bråktrådar, ibland med nöje, ibland med förfäran, ibland med en eunderlig känsla av att vi människor trots allt är bra knasiga... Ibland sätter jag mig på fingrarna och ibland hinner fingrarna före innan jag hinner sätta mig på dem...
ingrid fuxwall
23-01-2008, 22:48
CITAT (Kathy @ 23-01-2008, 22:10)  Såna här trådar är bra ämne om man studerar människors beteende.  Nu slapp jag skriva det. Som sagt man lär sig väldigt mycket genom att läsa på odla
CITAT (Anma @ 23-01-2008, 22:43)  Jag har inte klagat i denna tråd, bara kostaterat hur det är, jag läser bråktrådar, ibland med nöje, ibland med förfäran, ibland med en eunderlig känsla av att vi människor trots allt är bra knasiga... Ibland sätter jag mig på fingrarna och ibland hinner fingrarna före innan jag hinner sätta mig på dem...  precis
Anders zon 1
23-01-2008, 22:51
CITAT Möjligen kunde man ha en särskild avdelning som kunde heta typ "debatt", där kontroversiella och känsliga frågor får ventileras i mer eller mindre furios anda. Rubriken "småprat" antyder ju lite mer lättsamma teman. Då skulle det kanske bli lättare att välja och hamna rätt bland trådarna. Bra förslag!
Det är bara vintersjukan, folk saknar att få påta i trädgården. Det går över till våren
Blomstertanten
23-01-2008, 23:59
Men nu har jag hamnat i några trådar där folk hoppar på varandra (personangrepp) så jag blir riktigt less. Kan ni, som startar påhoppstrådar, märka dessa på något sätt så att vi andra vet vad vi inte skall läsa? Märk dem med "Tjafs" t ex. Vilken tur att du har märkt den här tråden då ! Skämt å sido. Den som startar tråden kanske inte alls har för avsikt att bråka och tjafsa , för oftas är det inte trådskaparen som sätter igång nåt ! Hur ska denne då kunna märka tråden i förväg Eller ska trådskaparen hela tiden fundera på om det här ämnet kan inbjuda till bråk och tjafs ? Eller måste alla tycka likadant , för undvikande av bråk och tjafs ? Vill man inte vara med och bråka så kan man lämna en sådan tråd utan vidare kommentarer ! Eller så kan man välja att försöka hålla diskusionen på en bra nivå själv !
kerstin z5-6
24-01-2008, 00:26
Ja den här "vinterkräk sjukan" brukar florera januari februari på odla -..  Jag är glad för att debattklimatet är ett annant på övriga trädgårdsavdelningar , trots att vi där ofta har mycket avvikande åsikter om odling -jag läser här ibland ,men skriver sällan ...
Jag önskar att folk lärde sig vad ett påhopp ÄR, det ropas högt och ofta om detta även när det inte förekommit. Här är en bra text jag stulit någonstans på internet om detta, läs och begrunda:
Tyvärr är det ju många som inte kan skillnaden mellan åsikt och påhopp. Det blir ju heller inte lättare när man inte ser personen man talar med eftersom kroppspråket är oerhört viktigt när det gäller att förmedla en känsla.
Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll. Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. Många föredrar att sätta taggarna utåt också, då de inte behöver förändra sitt synsätt, dvs utvecklas.
Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. Ett "påhopp" tolkar jag här som ett personligt påhopp. Vilket innebär att det skall riktas PERSONLIGT mot en viss människa.
När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ.
Exempelvis, min personliga åsikt är den att många kvinnor idag ljuger om skydd för att på så sätt få ett barn, oavsett pappan vill eller ej. Det händer i förhållanden, eller på krogen.
DÄRMED INTE sagt att ALLA "olyckor" är planerade. Självklart inte, men jag vet att det finns de som gör det, och det är min åsikt att det existerar.
Denhär åsikten är GENERELLT skriven, riktar sig alltså inte till någon speciell dvs INTE PERSONLIG, därför skall den inte tolkas som ett påhopp.
De som trots allt känner sig träffade, och reagerar med att svara på ett mer eller mindre trevligt sätt, har antagligen själva befunnit sig i en liknande situation. VILL de ta åt sig, är det upp till dem. JAG har inte pekat ut någon.
Skulle jag däremot säga att NN ljög för XX om preventivmedel, då blir det genast personligt. DÅ kan jag förstå att det finns dem som tar åt sig och "skriker" påhopp, eftersom det faktiskt är det. Huruvida det är sant eller inte, spelar ingen roll. Allt som är privat/personligt, som yttras av andra, är påhopp om det används negativt.
Att anklaga någon för påhopp, är lika illa som att göra ett, anser jag. Det är lika kränkande. Ordet "påhopp" skall inte användas hur som, utan när det sker, annars saknar ordet betydelse.
Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad.
Mvh Fenja
Aqvakul
24-01-2008, 08:17
Mycket tänkvärt, Fenja!
ängsvädd
24-01-2008, 08:24
CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2008, 23:59)  Vilken tur att du har märkt den här tråden då ! Skämt å sido. Den som startar tråden kanske inte alls har för avsikt att bråka och tjafsa , för oftas är det inte trådskaparen som sätter igång nåt ! Hur ska denne då kunna märka tråden i förväg Eller ska trådskaparen hela tiden fundera på om det här ämnet kan inbjuda till bråk och tjafs ? Eller måste alla tycka likadant , för undvikande av bråk och tjafs ? Vill man inte vara med och bråka så kan man lämna en sådan tråd utan vidare kommentarer ! Eller så kan man välja att försöka hålla diskusionen på en bra nivå själv !
herkules
24-01-2008, 09:46
CITAT (Fenja @ 24-01-2008, 00:31)  Jag önskar att folk lärde sig vad ett påhopp ÄR, det ropas högt och ofta om detta även när det inte förekommit. Här är en bra text jag stulit någonstans på internet om detta, läs och begrunda: /../
Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll. Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. /../ Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. /../ När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ. /../ Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad.
Mvh Fenja min fetning..jag kan tycka att det inte ska generaliseras så himla mycket, det är trist.
CITAT (Fenja @ 24-01-2008, 00:31)  Jag önskar att folk lärde sig vad ett påhopp ÄR, det ropas högt och ofta om detta även när det inte förekommit. Här är en bra text jag stulit någonstans på internet om detta, läs och begrunda:
Tyvärr är det ju många som inte kan skillnaden mellan åsikt och påhopp. Det blir ju heller inte lättare när man inte ser personen man talar med eftersom kroppspråket är oerhört viktigt när det gäller att förmedla en känsla.
Tyvärr är det vanligt med människor med lågt självförtroende att agera genom att antingen själva bli elaka, "hoppa på" någon, eller genom att känna sig kränkta för att de inte får enbart medhåll. Eftersom många här inne heller inte kan/vill eller har förmågan att uttrycka sig på ett förståeligt sätt, är det inte konstigt att det finns de som känner sig kränkta. De förstår ju inte ordets innebörd många gånger, eller vill inte ta till sig vad som faktiskt sägs. Många föredrar att sätta taggarna utåt också, då de inte behöver förändra sitt synsätt, dvs utvecklas. Det är svårt när många inte förstår vad som sägs/skrivs eftersom många saknar basal ordkunskap och/eller meningsuppbyggnad. Ett "påhopp" tolkar jag här som ett personligt påhopp. Vilket innebär att det skall riktas PERSONLIGT mot en viss människa.
När man GENERALISERAR blir det inte personligt. Så, för att undvika personliga påhopp så nämner man inga namn eller annat som kan leda till en viss individ.
Exempelvis, min personliga åsikt är den att många kvinnor idag ljuger om skydd för att på så sätt få ett barn, oavsett pappan vill eller ej. Det händer i förhållanden, eller på krogen.
DÄRMED INTE sagt att ALLA "olyckor" är planerade. Självklart inte, men jag vet att det finns de som gör det, och det är min åsikt att det existerar.
Denhär åsikten är GENERELLT skriven, riktar sig alltså inte till någon speciell dvs INTE PERSONLIG, därför skall den inte tolkas som ett påhopp.
De som trots allt känner sig träffade, och reagerar med att svara på ett mer eller mindre trevligt sätt, har antagligen själva befunnit sig i en liknande situation. VILL de ta åt sig, är det upp till dem. JAG har inte pekat ut någon.
Skulle jag däremot säga att NN ljög för XX om preventivmedel, då blir det genast personligt. DÅ kan jag förstå att det finns dem som tar åt sig och "skriker" påhopp, eftersom det faktiskt är det. Huruvida det är sant eller inte, spelar ingen roll. Allt som är privat/personligt, som yttras av andra, är påhopp om det används negativt.
Att anklaga någon för påhopp, är lika illa som att göra ett, anser jag. Det är lika kränkande. Ordet "påhopp" skall inte användas hur som, utan när det sker, annars saknar ordet betydelse.
Tänk på att separera GENERELLT och PERSONLIGT. Att KÄNNA sig träffad innebär inte per automatik att man ÄR utpekad.
Mvh Fenja Inte för att jag inte håller med dej i mycket men inte ens i den här frågan är allt svart och vitt. Även om man inte gör ett personpåhopp kan det vara befogat att få känna sej sårad och/eller kränkt. Jag tycker inte att man behöver "gå över lik" för att få skrika ut sin egen åsikt. Och generaliseringar - farligt farligt....
CITAT (Cacki @ 24-01-2008, 09:56)  Jag tycker inte att man behöver "gå över lik" för att få skrika ut sin egen åsikt. Grejen är väl den att här försöker en grupp människor bestämma över vilka åsikter som får "skrikas ut". T.ex. om en person först "skriker ut" sitt budskap och sen när det kommer personer av en annan åsikt så blir folk arga.
*Stintan*
24-01-2008, 10:19
CITAT (Magdis @ 24-01-2008, 10:03)  Grejen är väl den att här försöker en grupp människor bestämma över vilka åsikter som får "skrikas ut". T.ex. om en person först "skriker ut" sitt budskap och sen när det kommer personer av en annan åsikt så blir folk arga. Arg behöver man väl inte bli men inte har då jag sett någon som vill bestämma vilken åsikt andra får ha. Om alla tyckte lika så behövs ju ingen diskussion. Alla har ju rätt att ha en egen åsikt och argumentera för den. Om sedan någon uttrycker sig på ett olämpligt sätt så är det väl självklart att det blir reaktioner. Jag håller med Fenja om att det är en fördel att veta vad påhopp är och vad som är tillåtet och inte. Det går inte att komma ifrån att vi tolkar saker och ting olika men det är men allt som påstås vara påhopp är inte det. Tror också det är bra om man inte tar allt så personligt. Vi är ju trots allt en samling anonyma människor som inte vet ett smack om varandra så varför ta åt sig.
Piccante
24-01-2008, 12:49
Jag tror att man har väldigt olika toleransnivå för vilka argument man klarar av att höra. Det ligger rätt mycket i texten som Fenja visade. Man måste skilja på sak och person, jag kanske har en åsikt i sakfråga som inte många håller med mig om. Kritisera mig gärna för det i så fall men kritisera inte mig för allt jag är och gör för att jag har en avvikande åsikt i en sak. Om jag (eller någon annan för den delen) skriver något generellt om en åsikt så är det risk att någon tar det personligt ändå och känner sig "påhoppad". Jag vet själv med mig att jag skriver väldigt mycket dumt och uttrycker mig slarvigt när jag är upprörd  Ett bra sätt är då att man tar ett steg tillbaka, man svarar inte direkt om man känner sig provocerad utan tänker över vad var det egentligen som personen angrep? Var det jag som angreps som person eller var det mina argument? Vissa verkar alltid ta kritik högst personligt och svarar alltid med att slå tillbaka, ofta med personangrepp eller att de tycker att de har blivit så väldigt påhoppade.
Det disskuteras i andra trådar också Svamp
CITAT (Markus_H @ 24-01-2008, 12:49)  Jag vet själv med mig att jag skriver väldigt mycket dumt och uttrycker mig slarvigt när jag är upprörd  Markus, jag tycker att du alltid brukar uttrycka dig väldigt sakligt och förnuftigt.
Aqvakul
24-01-2008, 13:45
CITAT (Markus_H @ 24-01-2008, 12:49)  Jag vet själv med mig att jag skriver väldigt mycket dumt och uttrycker mig slarvigt när jag är upprörd  Ett bra sätt är då att man tar ett steg tillbaka, man svarar inte direkt om man känner sig provocerad utan tänker över vad var det egentligen som personen angrep? Var det jag som angreps som person eller var det mina argument? Vissa verkar alltid ta kritik högst personligt och svarar alltid med att slå tillbaka, ofta med personangrepp eller att de tycker att de har blivit så väldigt påhoppade. Mkt klokt och tänkvärt skrivet. Uppfattar dig också som en mkt sansad och empatisk skribent. Det är trevligt med människor som "lever som de lär".
anna_rispan
24-01-2008, 16:17
CITAT (Fenja @ 24-01-2008, 00:31)  ../.../...
.../.../[/color]
Mvh Fenja Det står även där. förutom att nämna namn..annat som kan leda till en viss individ. Ville lyfta det.
CITAT (Stintan43 @ 24-01-2008, 10:19)  . Tror också det är bra om man inte tar allt så personligt. Vi är ju trots allt en samling anonyma människor som inte vet ett smack om varandra så varför ta åt sig. Jag har aldrig kunnat förstå hur man kan känna sig personligt påhoppad och kränkt av en anonym människa på ett nätforum. En anonym människa som inte vet ett dugg om mig och heller inte egentligen betyder ett dugg för mig..kan helt enkelt inte kränka mig. Gita
CITAT (Gita @ 24-01-2008, 18:29)  Jag har aldrig kunnat förstå hur man kan känna sig personligt påhoppad och kränkt av en anonym människa på ett nätforum. En anonym människa som inte vet ett dugg om mig och heller inte egentligen betyder ett dugg för mig..kan helt enkelt inte kränka mig. Gita Men så enkelt funkar det ju inte, det här med att uppleva sej kränkt väl? En vilt främmande person kan väl komma fram till dej "på stan" och kränka dej långt in i själen?! edit: slarvade med läsningen och missade att det bara handlade om nätforum. Fast iofs är det ju ingen större skillnad i mitt tycke....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|