Annamal
Hej!

Är så kolossalt trött på mullvad/mullvadarna som på någon månad lyckats gräva säkert 25-30 högar i en stor del av gräsmattan. Nu när jag läser på nätet förstår jag att man skulle varit snabb med att bekämpa den, för nu har den väl fixat världens gångsystem under gräsmattan. Har prövat alla tänkbara husknep utom fällor, för att jag varit för blödig. Men nu är mitt tålamod slut. Måste säga att det är en enveten krabat som glatt gräver vidare utan att bry sig om allt äckligt vi tryckt ner i gångarna (hundbajs, vitlök, sill m.m.) Inte heller bryr den sig om att både hunden och katten försöker gräva fram den. Är det någon som framgångsrikt bekämpat mullvadar? Är det fler som drabbats för första gången i år?

Lite modstulen -cry-.gif

Anna i Malmö
Aqvakul
Tyvärr är nog slagfällor det enda som är effektivt!
Mullvadsjagaren
Jag driver ett litet företag som tar han om mullvadar så jag vet att de går att få bort ganska enkelt. Det gäller bara att använda rätt metoder och inte följa myter som inte har något vetenskap bakom sig. Att gräva ner saker eller stampa sönder gångar gör bara att mullvaden täpper igen gången och bygger en ny, vilket resulterar i ytterliggare en jordhög.

Läs lite om mina tips och råd på www.mullvadsjagaren.se
Det går även att köpa bra fällor, inget jag tjänar några större slantar på men det är en service som jag har till de kunder jag är ute hos i uppdrag av att utrota mullvadar.

Det är viktigt att man räddar gräsmattan så fort som möjligt, den blir väldigt ojämn med åren både pga högarna men också alla gångar som underminerar marken.

Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon