Jaså min tråd lever fortfarande... då kan jag berätta att jag passar henne varje vardag, och hon är såå snäll, trevlig och lydig. Inte är hon envis heller som någon skrev, hon brukar alltid göra allt jag ber henne om. Skäller man någon gång på henne så blir hon helt knäckt, hon tar åt sig väldigt, så man behöver inte alls ta i. Hon är lugn inomhus, men ute är det full fart. Häromdagen råkade vi ut för en häftig upplevelse på våran skogspromenad. Hunden sprang löst framför mig, och uppe på ett backkrön stod hon plötsligen nos mot nos med ett vildsvin! Båda stannade, hunden reste ragg; sen sprang grisen in i skogen, men när hunden ville efter kunde jag bara kalla in henne istället, hon är
så duktig!

Det passar mig alldeles perfekt med en daghund. Husse verkar nöjd, och hunden får motion och sällskap om dagarna.
Jag har faktiskt hört en del kommentarer, t.ex. händer det att folk klappar henne och säger "åh vad fin, så trevlig, vilken snäll vovve.... vad är det för ras?" Säger man då amstaff så backar de ett par steg med skrämt ansiktsuttryck.