Full version: Amstaff
Myosotis
Idag ska jag träffa en Amstaff som jag kanske, om personkemin stämmer, ska få passa sen när husse jobbar. Det känns så spännande! Håll tummarna!
Christer i Falköping
En härlig hund. Men man måste vara beredd på att folk i närheten kan bli rädda, den ser ju ut som dr så ökända kamphundarna, pitbullarna. Har för mig att det är amstaffen som är grundrasen till dem. Men själva Amstaffen är en fantastisk hund.
Christer.
Bettis
CITAT (Christer i Falköping @ 26-01-2008, 10:31) *
En härlig hund. Men man måste vara beredd på att folk i närheten kan bli rädda, den ser ju ut som dr så ökända kamphundarna, pitbullarna. Har för mig att det är amstaffen som är grundrasen till dem. Men själva Amstaffen är en fantastisk hund.
Christer.

Håller med Christer en jättehärlig hund med rätt förare, känner en som är superduktig på sök. Men som alla andra hundar vill den gärna jobba, lycka till hoppas att kemin stämmer tummenupp.gif
Myosotis
Ja, det finns många som har fördomar. Jag har då aldrig träffat en aggressiv s.k. "kamphund".
Sailor Pluto
Så roligt! Håller med om att det är en trevlig hund, och hoppas verkligen att allt går bra smile.gif . Du måste rapportera sen när ni har träffats.
Myosotis
Nu har jag träffat henne. Hon är jättego´!!! wub.gif Ska testpassa henne på måndag, det kommer säkert att gå jättebra. Väluppfostrad är hon också.
Bettis
CITAT (Myosotis @ 26-01-2008, 18:06) *
Nu har jag träffat henne. Hon är jättego´!!! wub.gif Ska testpassa henne på måndag, det kommer säkert att gå jättebra. Väluppfostrad är hon också.

Så roligt att det gick bra, du kommer att få många trevliga stunder wub.gif
KURT
De kan vara ganska envisa och man får ha respekt för styrkan, om de bestämmer sig för att gå någonstans!
ingrid fuxwall
Hoppas det kommer att gå bra.
Förstår inte vad Ni pratar om när Ni säger att det är hundar som testar - gör inte alla osäkra hundar de??

Har själv två pitbull och som jag se det är de den bästa rasen som finns, fast sedan har vi ju omgivningen
Myosotis
En liten rapport hur det har gått hittils: Igår var allting så nytt för henne så hon var lite osäker. Hade husse övergett henne kanske? Men gissa om jag blev glad när hon blev jätteglad att se mig när jag hämtade henne i morse! Och så skuttade hon glatt in i bilen av sig själv. smile.gif
Bettis
CITAT (Myosotis @ 29-01-2008, 06:58) *
En liten rapport hur det har gått hittils: Igår var allting så nytt för henne så hon var lite osäker. Hade husse övergett henne kanske? Men gissa om jag blev glad när hon blev jätteglad att se mig när jag hämtade henne i morse! Och så skuttade hon glatt in i bilen av sig själv. smile.gif

bravo.gif Å så roligt att det går bra tummenupp.gif
Tomass
Hej,

Ja Amstaff är faktiskt en riktigt härlig hundras då vi idag har 2 st tikar som är grymt snälla och vi har nu haft Amstaff i 6 år och inga problem för vår del med våra två.

Sen som någon skrev att Amstaffen är ursprunget för Pitbull, nej tvärtom är det Pitbullen är ursprunget för Amstaffen sen 1936 då man skapade rasen Amstaff utifrån c:a 50 utvalda Pitbulls och de hundar som figurerar i media är inte renrasiga Amstaffar och renrasiga Pitbulls utan liknande hundar med många gånger oseriösa ägare och dålig avel.

Ni som är lite äldre kanske kommer ihåg 70 talets "livsfarliga" hundras nämligen Schäfern som då var poppis hos många fel ägare tyvärr och ingen mig veterligen tjatar idag om att förbjuda Schäfern, så med tiden hoppas jag att det lugnar ner sig precis som det gjort för Schäfern som inte heller går av för hackor, titta på en riktig bruksschäfer ja det är mycket hund det.

Hälsningar
Tomass
Myosotis
Jaså min tråd lever fortfarande... då kan jag berätta att jag passar henne varje vardag, och hon är såå snäll, trevlig och lydig. Inte är hon envis heller som någon skrev, hon brukar alltid göra allt jag ber henne om. Skäller man någon gång på henne så blir hon helt knäckt, hon tar åt sig väldigt, så man behöver inte alls ta i. Hon är lugn inomhus, men ute är det full fart. Häromdagen råkade vi ut för en häftig upplevelse på våran skogspromenad. Hunden sprang löst framför mig, och uppe på ett backkrön stod hon plötsligen nos mot nos med ett vildsvin! Båda stannade, hunden reste ragg; sen sprang grisen in i skogen, men när hunden ville efter kunde jag bara kalla in henne istället, hon är duktig! wub.gif Det passar mig alldeles perfekt med en daghund. Husse verkar nöjd, och hunden får motion och sällskap om dagarna.
Jag har faktiskt hört en del kommentarer, t.ex. händer det att folk klappar henne och säger "åh vad fin, så trevlig, vilken snäll vovve.... vad är det för ras?" Säger man då amstaff så backar de ett par steg med skrämt ansiktsuttryck.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon