Jill-Ulrika
Tänkte visa bilder ur mitt album på de extremt tidiga vårtecken som redan börjat dyka upp i mina rabatter.
Vänta bara snart så...rose.gif

Kathy

wub.gif wub.gif
mamamaggan
Började nästan misströsta och tro att det är något skumt med mina lökväxter som inte tittar upp det minsta ännu. Men du bor ju i zon 1-2 såg jag så .........................

Ser verkligen vårlikt ut på dina bilder! blomma.gif
EKLO
Blommande snödroppar och vintergäck i Botaniska i Gbg, och blommande trollhassel förstås.

Krolliljan
Blommande snödroppar wub.gif
Det är andra året jag satt lökar nu. De förra kom inte upp. Hoppas på bättre tur i år.
jennyp

vindspel
Några bilder från mig tagna idag....kommentarer finns i mitt album.

prickblomma.jpg

Fick hämta de andra från min dator...ingen aning varför jag inte kunde ta dem från mitt album här
Nila
Blir såå lycklig när de kommer... rolleyes.gif
[attachment=12684:2008_01_...vitsippa.jpg]
Krolliljan
Det finns några stycken vårtrådar. Vet inte vilken jag ska lägga in vårbilderna i . Det får bli denna.
Några "vårbilder" från trädgården

Kaprifol På baksidan i lä vid ett vindskydd.

Kaprifol I ingången till verandan.

kaprifol På balkongen har den spruckit ut så här mycket

Kjejsarkrona och minipensé Minipenseén är självsådd.

snödroppe En ynka hittills. Har satt lökar två år i rad.

Krolliljan
Mina krokus har inte kommit längre än så här men på kommunens planteringar står de i full blom.

krokus

Andypandy
mmm... INTE BRA! no.gif

Den 10:e Februari.. 5 mil ovanför göteborg.

Snödroppar visst... men att träden och buskar vaknar I MITTEN AV Februari! ... Har jag då aldrig sett förut.

Syren på full gång..

Rosorna...

Det stora körsbärsträdet... har gigantiska knoppar..

Kaprifolen är snart helgrön

Häcken är också på gång

Och ur fåglarnas talgboll.. så gissar jag att solrosorna fått nog...

Vad händer om det börjar bli vinter nu? g.gif

Gloriana
En del av mina rosor har inte släppt bladen denna vinter. Någon tjäle har jag inte heller och då bor jag i zon 3 (en del av trädgården z 2 och en del z 4) crying.gif
Boxer
CITAT (Krolliljan @ 03-02-2008, 14:25) *

snödroppe En ynka hittills. Har satt lökar två år i rad.

Köper du lökar på hösten? Om du gör det, så tycker jag att du istället ska köpa en kruka nu. Det funkar mycket bättre.
Krolliljan
CITAT (Boxer @ 10-02-2008, 20:18) *
Köper du lökar på hösten? Om du gör det, så tycker jag att du istället ska köpa en kruka nu. Det funkar mycket bättre.

Ja jag har köpt lökar på hösten.
thanks.gif för rådet att köpa i kruka nu. Det ska jag genast göra.
pleximaster
Jag har blommande våririsar och krokus förutom vintergäck och snödroppar.

mvh plexi
renate
Som det ser ut nu blir det ingen vinter i år.Lökväxterna ploppar upp ur jorden,fåglarna kvittra (och jag köpte 18kg solrosfrö till)Men riktigt tror jag inte på det hela,lite snö måste det väl kommer ner,helst innan påsk som redan är i mars.Jag har fotat snödroppar och vintergäck.

[attachment=13194:PICT7840__Large_.JPG] [attachment=13192:PICT7842__Large_.JPG]

[attachment=13191:PICT7841__Large_.JPG] [attachment=13189:PICT7839__Large_.JPG]
Myosotis

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon