FixaIgenväxtTrädgård
[attachment=12313:Dracena_vadå.JPG]

Hej, den här är en nykomling hos mig, om jag minns rätt ska det vara en Dracena, men sen då, inte är det en fragrans, eller deremensis. Vilken kan det vara?
mjaumuffins
Hej! Det där är nog en buskdracena, en Dracaena surculosa v surculosa skulle jag tro. g.gif smile.gif
FixaIgenväxtTrädgård
Tack jag sökte vidare utomlands och Dracaena godseffiana, passar ännu bättre, den verkar höra till buskdracenor om dessa finns som grupp med underarter.

Odlas buskdracena-exempel var lite för styv och "normal" för att jag skulle bli nöjd.

Tack i alla fall, Drakkul
Sara
mjaumuffins
Jag tittade i min bok "krukväxter" av Lena Månsson, och där fanns ett precis likadant exempel som din.. Därför är jag ganska säker på att det är det det är frågan om (många "det" där tongue.gif). smile.gif
FixaIgenväxtTrädgård
Ursäkta min misstänksamhet, jag gick på odlas bild. Namnen anges som synonyma på flera sidor om jag tittar noga, så nu ska jag inte vara dum.

Ha en god kväll, min uppkoppling sackar så jag ids inte surfa mer.
Surfkult
Sara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon