Ja, då har jag kollat lite i gamla trådar om Vista mm. Bla hittade jag en tråd som handlade om jämförelse XP-Vista. Mycket trevligt att läsa där!
En sak handlade om Windows Mail (fd Outlook Express). Ni som har det - är ni fortfarande nöjda?
Det programmet följde med nya datorn men jag hade Outlook 2003 på den gamla och jag undrar om Windows Mail är lika bra? Funkar kalendern, kontaktboken etc på samma sätt? Kan man ösa in mail i "privata foldrar" (pst-filer)?
Jag har inte testat ännu men jag är inte säker på att jag kan installera Outlook 2003 igen. Jag tror att licensen bara gäller en dator. Å andra sidan vill jag itne lägga ut mer pengar än nödvändigt så om Windows Mail funkar lika bra så använder jag det. Jag köpte till Office 2007 Hem- o studentutgåva och där ingick inte Outlook!
Ang Vista som en del inte gillade förra året: det kommer nya uppdateringar/patchar. Dom bör ta hand om barnsjukdomarna. Vi får väl se hur det går när jag får tillbaka mina filer som jag sparat på makens dator. För närvarande vill det trådlösa nätverket inte vara med alls.