Full version: Fikonkaktus
MariaS
Jag provsmakade ett av fikonen på fikonkaktusen idag (Opuntia ficus indica) Inte alls så dumt, men där var ju en massa frön i fikonet. Odlait som man är, spottades det friskt ut på hushållspapper.

Plantan som jag provsmakade, frösådde jag själv för läääänge sedan (100 år blush.gif känns det som)

Är det nu någon som vet om man kan så och få fler fikonkaktusar av dessa frön? Och i så fall, hur gör jag confused.gif
Alexander-VG-zon3
så som du gjorde för 100år sedan tummenupp.gif

men varmt och ljust och fuktigt sedan när dom grott måste don stå luftigt och torrae och ljust .
MariaS
CITAT (flaxss @ 28-01-2008, 17:46) *
så som du gjorde för 100år sedan tummenupp.gif

men varmt och ljust och fuktigt sedan när dom grott måste don stå luftigt och torrae och ljust .

Teflonminne Linus. Hur gjorde jag då? Ach, jag slänger ner dem i en kruka så får vi se vad som händer. Kanske en massa fikonkaktusar till andra bra byten whistling.gif
mjaumuffins
Aha, nu ska här tipsas mormor om vad hon ska göra med fröna från sin fikonkaktus tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon