Full version: Pärlemomoln
CarMa
Jag fick se såna här moln häromdagen och fotade ett.....läckert som bara den.
SMHI finns det fler bilder.
Var det fler än jag som såg dom??

Piai Lappland
hej Vi såg oxå Pärlemormoln. Igår eftermiddagkl.15.50 Väldigt vackert. Vi har en meter snö underbart även om det dröjer till vår här uppe.
CarMa
Här "nere" är dom ovanliga.
Snö? Tjaa...vi hade ett 1 mm tunnt lager i morse, annars hade vi ca 1 dm vid nyår.
Det är nog allt vi haft denna säsongen...tyvärr.
Nirak-Anna
rolleyes.gif

Ja, de är ju så otroligt vackra! Jag har sett de i en månad nu och förundras varje gång...
Mvh!
Myosotis
Oj! Ser ni dem så ofta! Jag har sett pärlemormoln typ två gånger i mitt liv. De är så vackra!
Netha
tidigare fotat
Discogiraffen
Har aldrig sett dem eller ens hört ordet tidigare - men sorterar snabbt in det bland vackra svenska ord. Molnen är lika vackra som ordet!
Flyguy
Jodå, dom var synliga här också.
Strax söder om Örebro.
aanderss
ja då
Gossen Ruda
Vackert men jag har tyvärr inte sett dom.
Hajjen
Tog några bilder jag med.
[attachment=12478:härlig.jpg]
[attachment=12479:skum.jpg]
mamamaggan
Hade turen att se dem. Oerhört vackra!
estet
Såg dem också!! kommer nån här uppe ihåg för kanske 15-20 år sedan då det var på tidningen ett sånt där moln och många undrade vad det var. Ronny Eriksson skrev en monolog om det också, hur en hel by till sist tömdes av rädslan för molnet. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon