Oj vad glad man blir när man ser att krukväxterna börjar att vakna till liv igen efter en mörk vinter, fast det är väl fortfarande vinter antar jag., men ändå.
Mina hibiscusar har fått små ljusgröna blad och Passionsblomman likaså. Den ska väl skäras ner ordentligt har jag läst, eller hur?
I min mökra källare har jag en stor hibiscus som jag ställde ner efter ett råd jag fick förra säsongen. Det har funkat fint. Krukan är så stor och tung att den har aldrig kunnat stå i ett fönster. När det blir varmare bär jag ut den under dagtid. Härligt.
Må så gott.
Nu när du säger det ser jag att min passion också har börjat ta sig, en av förgreningarna har växt hela 10cm! Den andra roliga nyheten är att min monstera börjat skjuta ett skott, än så länge är det bara ngn cm långt, men det roliga är att det kommer längst nerifrån vilket är kul då den är lite kal nertill. Vissa andra av mina plantor jobbar på tex gullrankan, paralyaralian och bergspalmen, det är ju icke desto mindre roligt men man blir mer impad av de som inte "rört på sig" på ett tag...
Nu fullkompligt exploderar det i krukorna minsann! Ngn mer som känner att det är vår på fönsterbrädet?
Ja det vete katten, min novemberkaktus har inte slutat blomma ännu!
Jo då här börja det poppa upp både knölar o fröer.
Vete f--n var jag ska ställa allt när dom växer ur sina bebiskrukor o innan men kan ställa ut.
Men de e ju de som e vååååår!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.