Maria_z5
Hej på er!

Hur gör man bäst med ventilationen i ett fristående förråd/garage när det har börjat bli jordslag?

Ska man öppna upp ventilen mer eller skaffa fläktelement eller kanske bara ny fläkt som går jämt?

Kan jag sätta plast bakom odlingshyllorna för att minska mängden jordslag där.
Jordslagen har ju varit överallt där luften stått still så att täcka bakom odlingshyllorna känns tveksamt som lösning på hela problemet.

Med vänlig hälsning, Maria.
MariaS
En fläkt som klarar av våtutrymmen är att rekomendera. Finns för ett par hundringar på JULA eller Claes Olsson. Dessutom brukar de fläktarna ha inbygda termostater för värme på köpet biggrin.gif
Cassiopeia
Vad är jordslag för något?
Maria_z5
Cassiopeia: Jordslag är egentligen mögel men inte av den gröna sorten som utan svart.
Det går att få bort men då blir det svarta fläckar på materialet för tid och evighet om man inte bleker med klorin eller målar över.

Maria S: Ska jag öppna ventilerna mer också?
Och ska jag plasta bakom hyllorna och måla om till sommaren för att slippa få så mycket i år eller tror du att det räcker med fläkten för att slippa eländet?? g.gif

/Maria
MariaS
Ventiler ska aldrig stängas! Inte ens på vintern. Har du stora ventiler går de dock att justeras, så du slipper kallras.

Sätt inte heller upp någon plast! Det gör bara saken ännu värre.
Maria_z5
Tack så hemskt mycket Maria för dina snabba svar!!!

Jag ska göra som du säger!

God odling på dig. kompiskram.gif

/Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon