Full version: Vildvin..
Afrodite6177
Hej!
Jag undrar om det går att ta skott av vildvin?
Isåna fall, ska man sätta dom i vatten först eller direkt ner i jord?
Har nämligen en jobbar kompis som har,och jag skulle så gärna oxå vilja ha.
Och hur vill den sitta i mycket sol eller??
Super tacksam för svar

Afrodite
Forslinskan
Det är jättelätt att få sticklingar att ta sej! Har du tur kan du dra en gren som redan fått rötter pga att den legat mot jorden. Annars är det bara att lägga (hela grenen) i jord så kommer det upp skott från den. Jag har haft vildvin både på norr o södervägg o de har växt bra på båda ställena!
smiley_small_hug.gif Karin
Afrodite6177
CITAT (Forslinskan @ 30-01-2008, 14:23) *
Det är jättelätt att få sticklingar att ta sej! Har du tur kan du dra en gren som redan fått rötter pga att den legat mot jorden. Annars är det bara att lägga (hela grenen) i jord så kommer det upp skott från den. Jag har haft vildvin både på norr o södervägg o de har växt bra på båda ställena!
smiley_small_hug.gif Karin

Tackar så mycket för svaret Karin.
Nu blir det till att plantera till våren.

smiley_small_hug.gif
Fågelvägen
Vildvin tycks kunna så sig också - det hade jag tidigare ingen aning om. rolleyes.gif Hos oss dök det upp små vildvinsplantor på konstiga ställen. Fröna har tappats av fåglar, antar jag. Visste inte ens att fåglar gillar vildvinsbären.
Afrodite6177
CITAT (Fågelvägen @ 30-01-2008, 23:24) *
Vildvin tycks kunna så sig också - det hade jag tidigare ingen aning om. rolleyes.gif Hos oss dök det upp små vildvinsplantor på konstiga ställen. Fröna har tappats av fåglar, antar jag. Visste inte ens att fåglar gillar vildvinsbären.

Okej kul att veta,jag viste inte ens att dom hade bär.
Där ser man,man lär sig nått varje dag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon