Har köpt frö för att så änglatrumpet i år men vad jag har förstått när jag sökt här på forumet så kommer dom inte att blomma förens tidigast nästa år. Så nu undrar jag vart man köper sticklingar. Finns det i vanliga blomaffärer? Har aldrig sett änglatrumpet där men jag har ju iof inte letat
Karolina
marjan
30-01-2008, 09:38
Skavkulla har mängder av sticklingar som de säljer på postorder/ Marianne i arvika
Alba
30-01-2008, 13:20
Blomsterlandet brukar ha närmare sommaren.
laluna
30-01-2008, 13:37
Kollade på skavkulla och dom hade många olika sorter såg jag så jag har sparat den länken. Skall framöver oxå hålla utkik i blomsteraffärena, har ju som sagt aldrig kollat efter änglatrumpeter förr. Tack för svaren!
Litenkikka
01-02-2008, 11:34
jag köppte en röd änglatrumpet på Tradera för 40 kronor en stor stickling som skickades med jord och allt. blev chokad över hur mycke ängla trumpeter smo facktiskt säljs där både frö men också mycke sticklingar. eller som är på rotning. men kolla runt lite jag valde att jag ville plantera redan nu KLIAR I FINGRARNA så kollade på tradera och minst sagt jag blev förvånad.!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.