Full version: Sådana är vi
Bee
Det här är ett seriöst försök att greppa den "svenska själen" eller vad man skall kalla det:
SvD Idagsidan
Obs ganska lång artikel - läses med fördel på lunchrasten eller så smile.gif

Jag tycker alltid det är kul att få lite perspektiv utifrån. En del tycker vi väl är ok annat skakar vi på huvudet åt. Men den här artikeln tyckte jag ändå gav lite "food for thought".

mamamaggan
Säger som dig , en del tycker jag är OK men inte allt.

Och vad beror det på då? Att jag är svensk med rötter i Sverige sedan flera generationer tillbaka. Var man bor inom landet spelar väl också roll t ex vilken landsända , storstad eller mindre ort , hur många " icke-svenskar " man kommit i nära kontakt med osv osv.

Intressant var det iaf att läsa.

*Stintan*
Tur att människor är olika. Knepigt med generaliseringar vilket det ofta blir i såna här sammanhang,tycker jag.
mamamaggan
CITAT (Stintan43 @ 30-01-2008, 12:24) *
Tur att människor är olika. Knepigt med generaliseringar vilket det ofta blir i såna här sammanhang,tycker jag.

Jo visst , det blir som med statistik ! Jag gillar inte undersökningar som kommer fram till en " normalkurva " . Den person finns ju inte som uppfyller allt som finns med i denna " normalkurva". Hatar det rent ut sagt ! thumbdown.gif

Sedan tror många att det är så man " ska vara " för att vara normal och alla andra är onormala. sos.gif
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 30-01-2008, 12:29) *
Jo visst , det blir som med statistik ! Jag gillar inte undersökningar som kommer fram till en " normalkurva " . Den person finns ju inte som uppfyller allt som finns med i denna " normalkurva". Hatar det rent ut sagt ! thumbdown.gif

Sedan tror många att det är så man " ska vara " för att vara normal och alla andra är onormala. sos.gif

Håller med dej jag flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon