Full version: kaprifol
Magdalena
I våras köpte jag en eldkaprifol som jag har haft ute i kruka i väntan på att jag renoverat klart lillstugan. Nu är stugan färdigmålad och jag kan plantera ut kaprifolen. Undrar bara vilket läge den trivs bäst i? Jag funderar på att sätta den i den syd-östliga rabatten som han vandrande skugga. Blir det bra? Vad för slags jord gillar den? Är det ngåra andra "bra-att-tänka-på" vid plantering?
Hasse_h
Är ingen expert på kaprifol på något vis, men iaf... Min sitter i nordligt läge och växer mot en murad altan med nästan bara skugga utom på toppen där den klättrar upp på taket och får eftermiddagssol. Den är mycket kraftig och växer utan problem rakt ur gräsmattan i konkurrens med en massa ogräs.... rolleyes.gif ...ger den aldrig någon gödning heller och den är hur fin som helst när den blommar.

Kanske någon annan kan fylla på med utförligare svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon