Full version: Blöt jord
Sisterofsam
Jag köpte en stor påse krukväxtjord (Änglamark) på Coop för ett halvår sedan. När jag kom hem upptäckte jag att den var dyvåt (förstås, den hade legat ute i regnet) men jag planterade det jag skulle ändå. Sedan dess har det inte varit säsong för så mycket planterande och jag har använt den blöta jorden när det behövts, men nu när det börjar bli läge att plantera rejält igen funderar jag på att slänga påsen och köpa en ny. Jag är orolig för mögel, men har än så länge inte sett något. Jorden är alltså fortfarande blöt, och den har luktat illa men nu tycker jag inte att den gör det längre. Det jag planterat i den verkar inte ha tagit skada.
Jag har ingen bil och en lång lång backe till min lägenhet, och undrar alltså om jag verkligen måste släpa hem en ny påse eller om den gamla blöta duger?
Litenkikka
Lägg över jorden kanske inte all men mycke av den på tidningspapper eftersom de suger åt sig fukt så kan du ju plantera så fort den har torkat. sen kan du ju köpa lite ny jord och blanda så är ju fukten skit bra att plantera i men som sackt dyblöt bör den ju inte vara.. hoppas de löser sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon