Full version: PPM,AMF,FORA
Leia
Nu ska jag ärligt erkänna att jag inte har någon vidare koll på mina pensionspengar. Jag har för x antal år sedan placerat dem i fonder. Sedan får jag med jämna mellanrum besked från PPM,AMF,FORA. Jag har sparat alla papper och har tänkt att jag sätta mig in i det där sen.... Vilket inte har blivit av ännu.... rolleyes.gif

Min fråga är nu om dessa papper ska sparas? Egentligen är väll pappren från tidigare år helt ointressanta? Kan jag kasta alla äldre papper från dessa och bara spara det senaste? confused.gif
Bee
Det där funderar jag också på. Och numera kan man få besked över nätet ..... är det Collectum det heter? Eller MinPension.se
Det blir ju en del papper om man sparar i många år.
mamamaggan
Vet inte men jag sparar iaf alla papper. Till viss del därför att jag upptäckt att det helt plötsligt kan sluta komma papper från en del ställen där man ska få pension ifrån.

När jag kontaktat dem så har det ibland framkommit att just den pensionsförvaltaren hängde ihop med en arbetsgivare som jag inte längre jobbar hos. Då är det upp till mig tydligen att hålla reda på vilka som jag ska kontakta den dagen jag vill ha ut pensionen.
Leia
CITAT (mamamaggan @ 30-01-2008, 13:50) *
Vet inte men jag sparar iaf alla papper. Till viss del därför att jag upptäckt att det helt plötsligt kan sluta komma papper från en del ställen där man ska få pension ifrån.

Men min tanke var såhär att om man alltid spar det senaste och kastar de äldre borde det gå bra. På de här beskeden man får så ändras ju´siffrorna från år till år, dels beroende på hur mycket man tjänat, och dels hur fonderna har gått.
Därför är min tanke att man borde inte behöva spara de äldre för de är ju inaktuella, eller? confused.gif
Aqvakul
CITAT (Leia @ 30-01-2008, 16:36) *
Men min tanke var såhär att om man alltid spar det senaste och kastar de äldre borde det gå bra. På de här beskeden man får så ändras ju´siffrorna från år till år, dels beroende på hur mycket man tjänat, och dels hur fonderna har gått.
Därför är min tanke att man borde inte behöva spara de äldre för de är ju inaktuella, eller? confused.gif

Precis, det har jag också kommit fram till!
Leia
CITAT (aq42 @ 30-01-2008, 16:41) *
Precis, det har jag också kommit fram till!

Tack, det var det jag ville höra, så jag kan skylla på någon annan om det är "fel".... giggle.gif rolleyes.gif whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon